Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2013
Αρχείο
-
►
2024
(194)
- ► Δεκεμβρίου 2024 (7)
- ► Νοεμβρίου 2024 (6)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
►
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (66)
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
▼
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
-
▼
Ιανουαρίου 2013
(34)
- Διευκρινίσεις από τον Σεβασμιώτατο Μητρ. Πειραιώς ...
- Ανθολόγιον 131: Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (περί ...
- Ανθολόγιον 130: Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
- ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ...
- ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ
- Theodore Riginiotes, The Path towards the Light: O...
- Α. Καρίτζης: «Ο σύγχρονος λόγος της Εκκλησίας και ...
- Ο Νικόλας Σεβαστάκης συνοψίζει τα συμπεράσματα του...
- Η ομιλία του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως π.Ανθίμο...
- Παρουσίαση του βιβλίου του Γ.Ταχόπουλου "Η Θεσσαλο...
- Χρ.Σταμούλης, Εκκλησία και Αριστερά
- Ανθολόγιον 129: Μητροπολίτης Ναυπάκτου π. Ιερόθεος...
- Ανθολόγιον 128: Νικόλας Σεβαστάκης (περί της απλότ...
- Ανθολόγιον 127: Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης (1908-1993)
- Η συνέντευξη του Νίκου Λυγερού στον Γ.Σαχίνη (ΚΡΗΤ...
- ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ" (22 ΚΑΙ 2...
- Ο Θεόδωρος Ι. Ζιάκας μιλά για τον "Πατριδεγωφάγο"(...
- Θ.Ι.Ζιάκας, Εμπειρία Απουσίας
- Ανθολόγιον 126: Μέγας Βασίλειος
- Γιώργος Κοροπούλης, Μεγάλου Βασιλείου: Ομιλία προς...
- Νικόλας Σεβαστάκης,Απέναντι στην οικονομική διαφθορά
- φωτογραφήματα 21: Πάνορμο
- φωτογραφήματα 20
- Χρ.Γιανναράς, Ένα ενδεχόμενο στοίχημα
- φωτογραφήματα 19
- Απολυτίκιο των Αγίων Θεοφανείων (ψάλλουν οι Βατοπα...
- Νάματα Ἰορδάνια περιεβάλου Σωτήρ...:Ψάλλει ο άρχων...
- Ήθη και έθιμα των Θεοφανείων στην Κρήτη
- φωτογραφήματα 18: Τα λουλούδια που αντέχουν ακόμα
- ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ:Η νηστεία της παραμονής των Φ...
- Μουσικόραμα 23: New Ordrer-Crystal
- φωτογραφήματα 17
- Νίκος Λυγερός, Τα στίγματα της ασχετοσύνης
- ΜΕΓΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ, ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ (link για...
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 3 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
3 σχόλια:
Μεταξύ άλλων, ο κ. Ν.Σ. λέει πως είναι δεδομένη η συμμαχία Ορθοδόξων Εκκλησιών με εθνικιστικά ρεύματα και συμπεριφορές, είτε κρατικά, όπως στη Ρωσία, είτε όχι, όπως στην Ελλάδα, με τη σύμπλευση κάποιων με τη Χρυσή Αυγή.
Δεν ξέρω πώς αντιμετωπίστηκε στο συνέδριο αυτή η τοποθέτησή του, όμως θα πρέπει να λάβει υπόψιν ότι υπάρχουν αντίστοιχες συμμαχίες Αριστερών με διεθνιστικά και εθνοαποδομητικά ρεύματα. Αν στην περίπτωση της Εκκλησίας χρειάζεται περίσκεψη και (αυτο)κριτική, τα ίδια χρειάζονται και στην περίπτωση της Αριστεράς.
Επίσης χρειάζονται τα ίδια και στις περιπτώσεις φανατικών αντιχριστιανικών και αντικληρικαλιστικών επιθέσεων μελών και ομάδων της Αριστεράς, που στοίχισαν και άφθονο αίμα. Είναι εύλογη η απορία κάποιων: πότε θα καταδικάσουν οι Αριστεροί τα εγκλήματα του σταλινισμού και των ομοίων καθεστώτων, αλλά και των Ανταρτών κατά τον Εμφύλιο;
Αναρωτιέμαι: οι εκκλησιαστικοί εισηγητές του συνεδρίου κράτησαν αμυντική και απολογητική στάση ή μήπως άσκησαν κι εκείνοι την κριτική τους και πρόβαλαν τις προτάσεις τους για μια Αριστερά ιματισμένη και σωφρονούσα;
Θα το δούμε προφανώς, όταν δημοσιευτούν όλες οι εισηγήσεις. Ώς τώρα είδα των πατέρων Σιατίστης και Αλεξανδρουπόλεως.
Ευχαριστώ.
Να ξεκαθαρίσουμε αρχικά ότι τα όσα λέει ο Νικόλας Σεβαστάκης δεν είναι η εισήγηση του στο συνέδριο, την οποία πρός το παρόν δεν έχει ανεβάσει κανεις, αλλά κάποια συμπεράσματα του για το κλίμα του συνεδρίου. Από κει και πέρα μάλλον και οι δυο πλευρές έμειναν σταθερά στις θέσεις τους αν κρίνουμε από την ομιλία Κουράκη (βλ. την ομιλία εδώ: http://nosferatos.blogspot.gr/2013/01/blog-post_25.html). Υπήρξαν βεβαίως και κάποιες "εκπλήξεις" που προκάλεσαν τις...γνωστές αντιδράσεις (βλ. π.χ. την ομιλία του Α. Καρίτζη εδώ: http://www.amen.gr/article12136). Ο Ν.Σ υπερασπίζεται στις δηλώσεις του το διάλογο των δυο πλευρών κάνοντας κριτική και στους αριστερούς που a priori απέρριψαν αυτή τη συνάντηση.
Να πω επίσης πως ο Ν. Σεβαστάκης θεολογικά και αξιακά βλέπει κάποια σύγκλιση. Από κει και πέρα μην ξεχνάς ότι προέρχεται από το χώρο της Αριστεράς, οπότε είναι λογικό να κάνει αυτές τις επισημάνσεις. Χαίρομαι που έκανε ξεκάθαρα τη διάκριση "συντηρητικού" και "νεοφασιστικού". Αναγνώρισε νομίζω ξεκάθαρα το λάθος της εμμονής πολλών αριστερών στην μονιστική θετικιστική (υλιστική) προσέγγιση καθώς και το γεγονός ότι υπάρχουν στο χώρο των θεολογικών σχολών και της εκκλ. διανόησης ευρύτερα πολλοί νέοι άνθρωποι με τους οποίους μπορεί να συζητήσει. Νομίζω ότι αυτό είναι σημαντικό. Από κει και πέρα έχεις δίκιο ότι αυτοκριτική πρέπει σαφώς να γίνει και από το χώρο της αριστεράς. Ας λάβουμε βεβαίως υπόψη ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνει ουσιαστικός διάλογος, όταν καμιά από τις δυο πλευρές δεν προσέρχεται απαλλαγμένη από προκαταλήψεις του χτες ή όταν και οι δυο εμμένουν στις θέσεις τους. Τότε μιλάμε για παράλληλους μονόλογους. Θα έχουμε πλήρη εικόνα όταν βγούν τα πρακτικά. Πολλές από τις εισηγήσεις υπάρχουν στα "Θεολογικά Δρώμενα" (βλ. http://blogs.auth.gr/moschosg/).
Δημοσίευση σχολίου