Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2020
Ανατρεπτικός Χριστός, ευσεβιστές χριστιανοί
Αρχείο
-
►
2024
(187)
- ► Νοεμβρίου 2024 (6)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
▼
2020
(342)
-
▼
Δεκεμβρίου 2020
(42)
- ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
- φωτογραφήματα 323
- ΦΑΕΙΝΕΣ ΙΔΕΕΣ
- "Παράδοση και Μοντερνισμός στον νέο ελληνισμό": Τ...
- Α. Παπαγιάννης, Εμβόλια
- Κυκλοφορεί την Τρίτη 29/12/2020 το νέο βιβλίο του ...
- Αναγνωστική ανασκόπηση 2020
- Χρήστος Γιανναράς, Η Ελλάδα της Γιορτής
- Χρήστος Γιανναράς, Γιατί πλεονεκτούν οι Τούρκοι
- Μουσικόραμα 69: Sandra
- Ανθολόγιον 260: Ὄσιος Σωφρόνιος τοῦ Essex
- Ανατρεπτικός Χριστός, ευσεβιστές χριστιανοί
- ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- Α. Παπαγιάννης, Ενημέρωση
- π. Ευάγγελος Παπανικολάου, Χριστούγεννα, του Αδάμ....
- π. Δ. ΜΠΟΚΟΣ, ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΗΜΑ
- ΕΠΙΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΙΙ (ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ)
- Giorgio Agamben, Κομμουνιστικός καπιταλισμός
- Πατριαρχικὴ Ἀπόδειξις ἐπί τοῖς Χριστουγέννοις (2020)
- Το βίντεο της διαδικτυακής εκδήλωσης "Πίστη και κο...
- π.Δ. ΜΠΟΚΟΣ, Η ΨΥΧΡΗ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑ
- Σεβ. Μητροπολίτου Γουμενίσσης κ. Δημητρίου, Παρανο...
- π. Δ. Μπαθρέλλος, Πίστη καί Ἐπιστήμη
- Διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα "Πίστη και κορονοϊός"...
- «Παρά τούς πόδας ὁσίου Σωφρονίου τοῦ Ἔσσεξ»: Το νέ...
- ΕΠΙΔΟΞΟΙ ΘΕΟΛΟΓΟΙ (ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ)
- Ανθολόγιον 259: Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (περί ...
- Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΡΟΥΦΙΑΝΟΥ
- Ανθολόγιον 258: Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
- Η μαρτυρία του π. Ν. Λουδοβίκου για τους Ορθοδόξου...
- Ανδρέας Λουδάρος: "Οι 9 εκκλησιαζόμενοι είναι τόσο...
- π.Β.Θερμός, Φτάνει πια! Καμία κουβέντα χωρίς ευθύν...
- Κυκλοφορεί το τεύχος 156 του περιοδικού "Σύναξη" μ...
- ΙΡΑΝ
- Μουσικόραμα 68: Simple Minds
- ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ
- Μουσικόραμα 67: Talk Talk
- Μὲ τὸ θάνατο δὲν κάνεις "πλακίτσα" ΙΙ
- φωτογραφήματα 322
- Ανθολόγιον 257: Θανάσης Ν. Παπαθανασίου (περί κενώ...
- Σεβ. Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής π. Νικ...
- Σεβ. Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου π. Ευγέ...
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
▼
Δεκεμβρίου 2020
(42)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
►
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (66)
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 2 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
5 σχόλια:
Οι τακτικοί αναγνώστες μας γνωρίζουν ότι ενίοτε φιλοξενούμε κείμενα με τα οποία διαφωνούμε σε κάποια σημεία τους. Η κατακλείδα του κειμένου του κ. Χ. Τσούκα λέγει: "Είναι εύκολο να μιλάς για τον Χριστό. Είναι εξόχως άβολο να ζεις χριστιανικά". Σε αυτό έχει οιονεί "απαντήσει" ο Άγιος Σωφρόνιος του Essex: "Είναι αδύνατον να ζήση τις χριστιανικώς. Χριστιανικώς δύναται τις μόνο να αποθάνη, δια θανάτου όμως κατά την γηΐνην μορφήν της υπάρξεως ημών" [Βλ. Αγίου Σωφρονίου (Σαχάρωφ), "Οψόμεθα τον Θεόν καθώς εστι", εκδ. Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου Essex,Essex 1996, σελ. 113]
Αγαπητέ Γιώργη ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, με αγάπη κι ελπίδα. Κρίνω το άρθρο του Χαρίδημου Τσούκα ως εξαιρετικό και άκρως τεκμηριωμένο!!! (με τρια θαυμαστικά). Όσο για την απάντηση που γράφεις, του λαοφιλή Αγίου Σωφρονίου, και βέβαια δεν διαφωνώ, αλλά νομίζω πως, τη σκέψη του κ. Τσούκα οφείλουμε να τη δούμε και κάπως έτσι: οι ευσεβιστές που, δυστυχώς, αφθονούν δίπλα μας, έχουν βίο καλουπωμένο σ' ένα μοιραίο άγεσθαι και φέρεσθαι. Με την εκτίμησή μου Α. Ι. Καλαμάτας. Υ.Γ. Τα 'γραψε, άλλωστε, πριν λίγες ημέρες κι ο παπα-Βασίλης Θερμός...
Θανάση μου, χρόνια πολλά! Επί της ουσίας δεν διαφωνούμε στα του πιετισμού! Εξάλλου, όπως είδες, ανέφερα ότι διαφωνώ σε κάποια σημεία και όχι στην ουσία του άρθρου. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι σε αρκετές συνάφειες η σκέψη του Χ. Τσούκα θυμίζει έντονα Χρήστο Γιανναρά! Από την άλλη πλευρά, ποτέ δεν μου άρεσαν οι χαρακτηρισμοί. Προτιμώ τα επιχειρήματα. Διαβλέπω μια γενίκευση στην αρχή του άρθρου (μπορεί βεβαίως και να λαθεύω). Νομίζω ότι ο συγγραφέας με το να προβαίνει σε χαρακτηρισμούς "χάνει το δίκιο του". Σαφώς και ο ευσεβισμός, συνιστά ένα διαχρονικό πρόβλημα σε μη υγιή εκκλησιαστικά περιβάλλοντα. Ωστόσο η ειρωνική γενίκευση του συγγραφέα με φράσεις του τύπου ""αντεξουσιαστές" και "καταναλωτές θρησκευτικών υπηρεσιών" δε νομίζω ότι βοηθάει τη συζήτηση. Μάλλον συμβάλλει στη θεώρηση των πιστών ως ανεύθυνων και με όλες τις εγγενείς αδυναμίες μιας οιονεί "ανηλικιότητας". Μεγάλο το θέμα, αν χρειαστεί θα επανέλθω.
Καλή σου μέρα Γιώργη. "Αρχή παιδεύσεως η των ονομάτων επίσκεψις". Οι λέξεις που χαρακτηρίζουν τους ευσεβιστές - πιετιστές, πολλές φορές αρθρώνουν τον λόγο και τα γραπτά μας για δαύτους. Οπότε καίριο το ερώτημα: Τι άλλο έκαμε ο κ. Χαρίδημος Τσούκας από το να καταγράψει τη σκληρή πραγματικότητα; Και να σκεφτεί κανένας πως έχουμε δρόμο ακόμη μπροστά μας, όπου θα συνεχίσουμε να βλέπουμε πράματα και θάματα από τους εντός του εκκλησιαστικού χώρου "ακραίους". Δεν είναι "καιρός του σιγάν". Οφείλουμε να ονοματίζουμε τα γεγονότα με τις κατάλληλες λέξεις. Φιλικότατα ΘΑΝΑΣΗΣ.
Θανάση, σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου! Συμφωνώ ότι δεν είναι "καιρός του σιγάν", μόνο που δεν ισχύει μόνο για τους πιετιστές αλλά και για τους θύραθεν επίδοξους "θεολόγους"(για τους οποίους έχω γράψει σχετικά εδώ: https://vardavas.blogspot.com/2020/12/blog-post_61.html και εδώ: https://vardavas.blogspot.com/2020/12/blog-post_16.html). Κάπου καταντάει κουραστικό να θεολογούν όλοι, πλην των θεολόγων! Προς Θεού! Η κριτική μου δεν αφορά το άρθρο του κ. Τσούκα, του οποίου την αρθρογραφία παρακολουθώ από τη δεκαετία του '90 στην "Καθημερινή", διατηρώντας βεβαίως κριτικές επιφυλάξεις και ενίοτε διαφωνίες. Αλλά στην ίδια εφημερίδα θέλησε να θεολογήσει γνωστός...σύμβουλος επιχειρήσεων! Έλεος! Παραθέτω ένα απόσπασμα από το γνωστό άρθρο του στην "Οικονομική Καθημερινή": "[...] Αν η Πολιτεία κρίνει ότι οι εκκλησίες πρέπει να λειτουργούν χωρίς πιστούς, τότε έτσι πρέπει να γίνει. Όποιος θέλει να προσευχηθεί μπορεί και να το κάνει από το σπίτι του [...]". Μάλιστα! Η χαρά του...καισαροπαπισμού! Αμ, ο άλλος προφέσορας,της ιατρικής αυτός, που με ύφος χιλίων καρδιναλίων μας είπε «η Εκκλησία να ασχολείται με την ψυχή και όχι με το σώμα»! Άκουσον ! Άκουσον! Επιστήμων άνθρωπος και ταυτίζει πλατωνισμό και χριστιανισμό! Μιλάμε για ποδοσφαιροποίηση! Θα μου πεις βέβαια, παντού θα βρει κανεἰς τα πάντα! Αλλά δεν μπορεί να αγνοηθεί ένας τέτοιος "εισπηδητικός" στη θεολογία λόγος, όταν μάλιστα έχουμε άλλα φωτεινά παραδείγματα διαλογικής κουλτούρας. Αναφέρομαι, βέβαια, στις δημόσιες παρεμβάσεις του κ. Ηλία Μόσιαλου, τόσο στην εκδήλωση του CEMES αλλά και στην πρόσφατη εκδήλωση της Θεολογικής ΑΠΘ. Ναι, με αυτόν τον απροκατάληπτο άνθρωπο και επιστήμονα η θεολογία μπορεί να συνομιλήσει!
Σε ευχαριστώ πολύ, Θανάση, για την ωραία αφορμή διαλόγου!
Δημοσίευση σχολίου