Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2019
Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σχόλια και παρατηρήσεις στο Δελτίο Τύπου του ΣτΕ: Αποφάσεις ΣτΕ- Ολομέλεια 1749-1752/2019, Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος Θρησκευτικών Δημοτικού - Γυμνασίου και Λυκείου
Αρχείο
-
►
2024
(194)
- ► Δεκεμβρίου 2024 (7)
- ► Νοεμβρίου 2024 (6)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
▼
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
-
▼
Σεπτεμβρίου 2019
(56)
- Χρ. Γιανναράς: Αναλφάβητοι, αλλά ξερόλες
- φωτογραφήματα 299
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΚΕΙΜΗΛΙΑΡΧΕΙΟΥ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΥΡΙΟΚΕΦΑΛΩΝ ...
- Παρουσίαση του βιβλίου του Ανδρέα Αργυρόπουλου "Ο ...
- φωτογραφήματα 298
- Γκάφα ολκής! Έβαλαν πρόστιμο στο Μ-Λ ΚΚΕ για αφίσα...
- Μουσικόραμα 55: Simple Minds
- φωτογραφήματα 297
- φωτογραφήματα 296: Απείρανθος Νάξου
- Η αφιέρωση της ιεράς εικόνος του αγίου Συμεώνος Νί...
- φωτογραφήματα 295: Απείρανθος Νάξου
- Μ. Κουκουνάρας-Λιάγκης: Η παράδοση 180 χρόνων δεν ...
- Ο Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης για την απόφαση του Σ...
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 151 ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ "ΣΥΝΑΞΗ"
- Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ «ΚΑΙΡΟΣ» ΓΙΑ ΤΙ...
- φωτογραφήματα 294
- φωτογραφήματα 293
- φωτογραφήματα 292
- Χρ. Γιανναράς: Αφήγημα εντυπώσεων κι όχι ριζικές μ...
- Χρ. Γιανναράς: Αναλφαβητισμός, δηλαδή αυτοχειρία
- Θρησκευτικά: Τα νέα δεδομένα μετά την απόφαση του ΣτΕ
- Α.Ι.Καλαμάτας, Η πιο αφιλάνθρωπη κρίση που σήμερα ...
- ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
- φωτογραφήματα 291: Αγία Παρασκευή Απειράνθου
- Βιβλιοπαρουσίαση: Ιωάννα Σκαρλάτου – Νικολέττα Σκ...
- Σεβ. Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, Η α...
- Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σχόλια και παρατηρήσεις στο ...
- ΣτΕ: Το σκεπτικό για την απαλοιφή του θρησκεύματος...
- ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι αλλαγές Γαβρόγλου στα Θρ...
- Το μάθημα των Θρησκευτικών σε συμπληγάδες
- Ο π. Ειρηναίος Δεληδήμος περί της σχέσης Επιστημών...
- ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ!
- Περί σπουδής (σχόλιο στη δήλωση της ΥΠΑΙΘ περί συμ...
- Μουσικόραμα 54: Eddie Money
- Μουσικόραμα 53: The Cars
- Χρ. Γιανναράς, Η αυτοκράτωρ Τουρκία
- Άγιος Νικήτας, ο άγιος των Κρητικών παλικαριών (15...
- Σῶσον, Κύριε, τὸν λαόν σου...: Αρχείο Παύλου Βλαστ...
- Brandenburg - Holy Places
- John Milbank, Postliberalism, Populism and the Lef...
- John Milbank, Μεταφιλελευθερισμός, Λαϊκισμός και Α...
- Ο Πανελλήνιος Θεολογικός Σύνδεσμος «Καιρός» για το...
- Χρ. Γιανναράς, Αντιπαλεύεται η παρακμή;
- Επιστημονικό συνέδριο με θέμα: "Το πρόβλημα του εθ...
- Σχόλιο επί της ανακριβούς απόψεως της "Ένωσης Αθέω...
- Αριστερά και Εκκλησία (Μανώλης Βαρδής-Δημήτρης Αρκ...
- Αντώνης Παπαγιάννης, Άχρωμοι, άοσμοι, άγευστοι
- Κρητοφοβία: μια αναδυόμενη προκατάληψη που αγγίζει...
- Άγιος Σώζων ο Κύπριος (+7 Σεπτεμβρίου)
- Περί της αποφάσεως 28/2019 της ΑΠΔΠΧ για την αναγρ...
- 10 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΜΠΛΟΓΚΟΣΦΑΙΡΑ
- ΚΑΙΡΟΣ: 3η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΘΕΟΛΟΓΩΝ (ΑΘΗΝΑ, 6...
- Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΠΕΡΓΑΜΟΥ κ. ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΟ...
- Χρ. Γιανναράς, «Βδέλυγμα σε τόπο άγιο»
- ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑ...
- Ο Οικουμενικός Πατριάρχης τίμησε τον Χρήστο Γιαννα...
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
►
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (66)
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 3 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
5 σχόλια:
Η φράση σας περί "παράξενης ορθοδοξιστικής μονοδοξίας του ιουλιανού πνεύματος από την ανάποδη όμως προοπτική..." τα λέει όλα. Σας ευχαριστούμε.
Ψύχραιμο και εμπεριστατωμένο το σχόλιο του κ. Γιαγκάζογλου στις αποφάσεις του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών. Είναι σαφές ότι το μάθημα εισέρχεται σε ζοφερή περίοδο. Η απόφαση του ΣτΕ περί ομολογιακού μαθήματος σε συνδυασμό με τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια ανοίγει το δρόμο για παράτυπες και απροϋπόθετες απαλλαγές ακόμα και μαθητών "Χ.Ο." με ό,τι αυτό συνεπάγεται και καθιστά το μάθημα οιονεί "επιλεγόμενο". Παράλληλα τι σημαίνει το "ισότιμο μάθημα"; Θα έχουμε είσοδο στο σχολείο εκπροσώπων "θρησκευτικών κοινοτήτων" και αντίστοιχο "μάθημα" ανά "κοινότητα"; Θα μπαίνει ο κάθε "ταλιμπάν" στα σχολεία και θα λέει τα δικά του; Δυστυχώς οι εμμονές και ο μαξιμαλισμός ορισμένων οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ (20/9/2019)
"20-09-19 Σχετικά με τις σημερινές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας
Το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων θα μελετήσει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας προκειμένου ακολούθως να επανεξετάσει εξ’ αρχής το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών και για την τροποποίηση της δήλωσης απαλλαγής από αυτό.
Γνώμονας μας να διασφαλιστεί η συμβατότητα των σχετικών ρυθμίσεων με τις συνταγματικές επιταγές".
https://www.minedu.gov.gr/news/42976-20-09-19-sxetika-me-tis-simerines-apofaseis-tou-symvouliou-tis-epikrateias
Ο κ. Γιαγκάζογλου παρερμηνεύει την απόφαση του ΣτΕ, κατά τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ, συντασσόμενος πλήρως με τα επιχειρήματα της Ένωσης Αθέων και της αριστεράς: το ΣτΕ δεν είπε η ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης να γίνεται "ερήμην των άλλων χριστιανικών παραδόσεων και των άλλων θρησκειών". Αλλά εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα: 1) εάν είναι δυνατό στην ηλικία του Δημοτικού να γίνονται μαθήματα για το βουδισμό και τον ινδουισμό, τη στιγμή που το παιδί δεν έχει ακόμα αντιληφθεί τι εστί ορθοδοξία και 2) εάν, όταν γίνεται λόγος για άλλα δόγματα και θρησκείες (πράγμα οπωσδήποτε χρήσιμο στη σύγχρονη πραγματικότητα) αυτό γίνεται με βάση ακριβώς την ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης, που επιτάσσει να καθίσταται σαφές ότι τα άλλα δόγματα και θρησκείες αποτελούν αίρεση και όχι με βάση μια "πλουραλιστική" θεώρηση της θρησκείας.
Αυτό είναι και το πρόβλημα των βιβλίων των θρησκευτικών: πουθενά δεν θα βρει κανείς γραμμένο ότι ο μουσουλμανισμός, ο βουδισμός, ο ινδουισμός, είναι ασύμβατα με την ορθόδοξη πίστη. Αντίθετα διδάσκονται τα παιδιά ότι, όπως ο μοναχός λέει το "Κύριε ελέησον", έτσι ο ινδουιστής θα κάνει γιόγκα και αναφέρεται (στο βιβλίο π.χ. της Β΄ Λυκείου) ότι η ησυχαστική παράδοση και η γιόγκα "και οι δύο επιζητούν την ένωση με το θείο, μπορούν να χαρακτηριστούν ως μορφές μυστικισμού. Υπάρχουν όμως και διαφορές...", περνώντας έτσι το μήνυμα ότι ο ορθόδοξος χριστιανός μπορεί να διαλέξει είτε το ένα είτε το άλλο (αφού και τα δύο εξισώνονται απαράδεκτα ως "μυστικισμός"!) και ότι και η γιόγκα είναι μια χαρά, προκειμένου να επιδιώξει κανείς την "ένωση με το θείο"! Μη αναφέροντας δηλ. καθόλου την επίσημη θέση της εκκλησίας, δηλ. της Συνοδικής Επιτροπής επί των αιρέσεων, η οποία καταδικάζει απερίφραστα αυτού του είδους τις ανατολικές τεχνικές ως ξένες με την ορθόδοξη πίστη και επικίνδυνες. Απλώς τις παρουσιάζει ως "διαφορετικές"... Αυτά είναι τραγικά πράγματα και χαρακτηρίζουν όλο το πρόγραμμα. Ο υπερβάλλων ζήλος των εκσυγχρονιστών θεολόγων να φανούν ελκυστικοί στον κόσμο και κυρίως τους αθέους και την αριστερά, οδήγησε στην απόφαση αυτή. Ευτυχώς που το ΣτΕ αντιλαμβάνεται το απλό πράγμα που δεν αντιλαμβάνονται οι του ΑΠΣ των θρησκευτικών, ότι όπως κάποιος στο μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται κυρίως την ιστορία της χώρας του και δευτερευόντως τις άλλες, έτσι θα διδάσκεται κυρίως τη θρησκεία της χώρας του και δευτερευόντως άλλες. Αν με το πνεύμα του κ. Γιαγκάζογλου ερμηνευθούν και άλλα μαθήματα, θα πρέπει π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας να αναφέρεται ισότιμα και η άποψη των Τούρκων για την κατεχόμενη Κύπρο...
ΥΓ Το δε αναφερόμενο ότι "Ουδέποτε ίσχυε ότι το ΜτΘ απευθυνόταν αποκλειστικά και μόνο στους ορθόδοξους χριστιανούς" αποτελεί μέγιστο νομικό αλλά και λογικό φάουλ, αφού αν το μάθημα δεν ήταν για ορθοδόξους, τότε δεν θα υπήρχε και δικαίωμα απαλλαγής, το οποίο όμως υπάρχει εδώ και δεκαετίες! Ο κ. Γιαγκάζογλου θα πρέπει να ξανακοιτάξει τους σκοπούς της εκπαίδευσης σύμφωνα με το Ν. 1566/1985, που είναι "να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης", ενώ παράλληλα συμπληρώνει και ότι "Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη". Το πρώτο επιτυγχάνεται με ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών και το δεύτερο με το δικαίωμα απαλλαγής, τόσο απλά!
Αγαπητέ Νίκο, σας ευχαριστούμε για το σχόλιο σας! Το κείμενο το οποίο επικαλείστε για τη Β' Λυκείου είναι από το παλιό βιβλίο Θρησκευτικών (εννοώ το "Χριστιανισμός και Θρησκεύματα" της Β' Λυκείου, Δ.Ε.34, σελ. 276) και έχει ενσωματωθεί στο Φάκελο, στη σελ. 29. Νομίζω ότι αδικείτε όσους διδάσκουν στο Λύκειο (μεταξύ των οποίων είμαι και εγώ) το συγκεκριμένο αντικείμενο με τη σαφώς στρεψόδικη αναφορά σας. Τι ακριβώς θέλετε να πείτε; Ότι υπάρχει περίπτωση μάχιμος θεολόγος που διδάσκει στο Λύκειο να εξισώνει γιόγκα και ορθόδοξη πνευματικότητα; Μή γένοιτο! Και η σκέψη μόνο προκαλεί θυμηδία! Περιττό να πω, ότι η αιτίαση σας αυτή προσβάλλει ολόκληρο τον κλάδο των διδασκόντων στα Λύκεια της χώρας μας! Ας αφήσουμε τους θεολόγους να κάνουν τη δουλειά τους! Ξέρουν πάρα πολύ καλά ποια είναι η αποστολή τους, δεν χρειάζονται υποδείξεις!
Δημοσίευση σχολίου