Με την εγκύκλιο Λοβέρδου (12773/Δ2/23-1-2015) αμβλύνεται σε μεγάλο βαθμό, κατά την άποψη μας, το φαινόμενο της καταχρηστικής "επίκλησης δικαιώματος" για απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών.Χαρακτηριστικά η εγκύκλιος αναφέρει: "[...] η απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών παρέχεται νόμιμα, αποκλειστικά και μόνο για την προάσπιση της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα και περιγράφεται στους οικείους νόμους και στις αποφάσεις των διεθνών και ελληνικών δικαστηρίων. Επειδή, έχουν παρατηρηθεί φαινόμενα κατάχρησης του δικαιώματος απαλλαγής από τα Θρησκευτικά για λόγους που δεν συνδέονται με την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης, εφιστάται η προσοχή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, επισημαίνοντας σε κάθε ενδιαφερόμενο τη σοβαρότητα των σχετικών Υπεύθυνων Δηλώσεων και κατόπιν να προβαίνουν στη χορήγηση νόμιμης απαλλαγής του μαθητή, πάντοτε εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων. [...]".Κατά συνέπεια το δικαίωμα στη θρησκευτική ελευθερία δεν καταστρατηγείται, δοθέντος του γεγονότος ότι η εγκύκλιος ρητά προβλέπει ότι στη σχετική Υπεύθυνη Δήλωση:"[...] θα αναφέρεται ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει, εκτός αν το επιθυμεί.[...]"
Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018
ΠΕΡΙ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ)
Αρχείο
-
►
2024
(192)
- ► Δεκεμβρίου 2024 (5)
- ► Νοεμβρίου 2024 (6)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
▼
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
-
▼
Σεπτεμβρίου 2018
(66)
- Ανθολόγιον 219: Ο A. Bloom για τα Λατινικά
- Αθ. Μουστάκης: Ο Λαός της Ουκρανίας και το Αυτοκέφ...
- ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΗΛ...
- Συνέδριο με θέμα «Ο Οικουμενικός Άγιος Σιλουανός» ...
- Αφιερωματική Εβδομάδα στον Άγιο Σιλουανό τον Αθωνί...
- Θ. Ι. Ζιάκας: Η εθνική ταυτότητα της παιδείας στον...
- Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος...
- Ο Μητροπολίτης Μάνης π. Χρυσόστομος Γ΄ για τις προ...
- Στην Αθήνα ο Πατριάρχης για τα «Νομοκανονικά»
- Τα Ιερά Λείψανα των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης σ...
- Αρνητικό το Συμβούλιο της Επικρατείας στο αίτημα τ...
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 147 ΤΗΣ "ΣΥΝΑΞΗΣ" ΜΕ ΘΕΜΑ "Τ...
- φωτογραφήματα 251: Νάξος
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς π. Σεραφείμ μιλά για την κ...
- Βασίλης Ξυδιάς, Η Ουκρανία σπρώχνεται σε θρησκευτι...
- Βασίλης Ξυδιάς, Το θεολογικό σχίσμα
- φωτογραφήματα 250: Χώρα Νάξου
- ΠΕΡΙ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΦΕ...
- Η Παναγιά η Χειροδείχτρα - Οδυσσέας Ελύτης
- Σελήνη - Μάρθα Μαυροειδή / Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης
- Αθ. Μουστάκης, Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο – Πατριαρχε...
- Η μάχη του Φαναρίου με τη Μόσχα
- φωτογραφήματα 249: Χώρα Νάξου
- φωτογραφήματα 248: Άγιος Νικόδημος Χώρας Νάξου
- Η Παναγία Γαλακτοτροφούσα
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΤΡΟΦ...
- Παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου-Νεκτάριου Παναγ...
- φωτογραφήματα 247: Ντία
- Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης, Άγιοι και ναζισμός
- Σπάνια εικόνα της Παναγίας στην έκθεση εικόνων στη...
- Η ημερίδα για τη Γερόντισσα Γαβριηλία (Θεσσαλονίκη...
- φωτογραφήματα 246: Νάξος
- φωτογραφήματα 245: Άγιος Ιωάννης Απειράνθου
- Μητρ. Γαλλίας κ. Εμμανουήλ:''Το Ουκρανικό ζήτημα ε...
- φωτογραφήματα 244: Απείρανθος
- φωτογραφήματα 243: Απείρανθος
- φωτογραφήματα 242: Απείρανθος
- Ανθολόγιον 218: Z. Bauman
- φωτογραφήματα 241: Απείρανθος Νάξου
- Επισκόπου Χριστουπόλεως Μακαρίου, Μια άλλη προσέγγ...
- ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ π. ΙΕΡΟΘΕΟΥ, ΤΟ ΠΡΩΤΕΙ...
- φωτογραφήματα 240: Νάξος
- φωτογραφήματα 239: Αγιασσός Νάξου
- Ημερίδα για τη Γερόντισσα Γαβριηλία τη Δευτέρα 17/...
- Σε διακοπή κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο...
- π.Χ.Παπαδόπουλος, Ίδιοι άνθρωποι σε διαφορετικά στ...
- φωτογραφήματα 238: Αγιασσός Νάξου
- φωτογραφήματα 237: Αγιασσός Νάξου
- Περί θεολογίας
- π. Χ. Παπαδόπουλος, Περί ματαιώσεως
- φωτογραφήματα 236: Άγιος Ιωάννης Αγιασσού Νάξου
- Θρησκευτική Εκπαίδευση: Ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικ...
- φωτογραφήματα 235
- φωτογραφήματα 234: Πατσός (Δρυμός)
- Εκοιμήθη ο πατήρ Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος
- φωτογραφήματα 233: Πατσός Ρεθύμνης
- Χωρίς το όνομα Μακεδονία ή παράγωγό του θα είναι η...
- φωτογραφήματα 232: Άγιος Αντώνιος Πατσού Ρεθύμνης
- φωτογραφήματα 231: Μονή Μυριοκεφάλων
- Το Uncanny Project του φωτογράφου Λουκά Βασιλικού ...
- Περί Θρησκευτικών οφειλόμενη απάντηση
- Καμία αλλαγή στις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικώ...
- Το Υπ. Παιδείας “ξέχασε” το Ηράκλειο Κρήτης στις π...
- Ιστορική απόφαση από το Φανάρι: Επιτρέπεται ο δεύτ...
- Ανθολόγιον 217: Ν. Γ. Πεντζίκης ("Μονάχα ο Χριστός...
- "Καλά τι τις θέλουν τόσες πέτρες;"
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 3 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
3 σχόλια:
Αγαπητέ Γιώργο καλησπέρα.
Σ’ ευχαριστώ που μοιράζεσαι μαζί μου την καλή σου αγωνία για το μάθημά μας. Με το σχόλιό σου συμφωνώ, όπως και με το άρθρο του αγαπητού Σταύρου Γιαγκάζογλου, του οποίου το όνομα και το έργο, στην κυριολεξία τα τελευταία χρόνια έχει διασυρθεί. Έχω τη γνώμη ότι το ζήτημα των απαλλαγών μαθητών και μαθητριών από το μάθημά μας, οφείλεται στο γεγονός πως πολλοί εξ ημών που ασχολούμαστε με το μτΘ, από καιρό έχουμε χάσει τον εαυτό μας. Κι εννοώ ότι έχουμε χάσει μνήμη, ταυτότητα, προοπτική, αξίες, οράματα, μορφωτικά δηλαδή αγαθά που πλουσιοπάροχα διδάσκει το μτΘ, κι ας το αρνούνται πεισματικά κάποιοι (όπως λ.χ., ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος). Το ερώτημα εδώ είναι: Σε τι να διαφωνήσει κανείς με τα γραφόμενα του αρθρογράφου; Αφού πρόκειται για ιδεοληψία και αλαμπουρνέζικα περί θρησκευτικότητας και παιδαγωγικής.
Με την εκτίμησή μου ΘΑΝΑΣΗΣ
Κατά μία σοβαρή άποψη, η αναγραφή του θρησκεύματος στο απολυτήριο παραμένει λόγω των Μουσουλμάνων της Θράκης, που ως μέλη θρησκευτικής μειονότητας με ιδιαίτερα προνόμια, κατοχυρωμένα νομοθετικά, απολαμβάνουν μια επίσης ιδιαίτερη μεταχείριση για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Χωρίς αναγραφή του θρησκεύματος, χάνεται αυτή η ιδιαιτερότητα.
Το ζήτημα αυτό έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό, κατά πόσον τελικά η όλη συζήτηση περί ουδετερόθρησκου κράτους (δηλ. άθρησκου), ιδιωτικότητας της θρησκείας κτλ ενέχει μια υποκρισία μπροστά στις πολιτικές σκοπιμότητες (της Τουρκίας)...
Ευχαριστώ.
Σας ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια και την παρουσία σας!
Δημοσίευση σχολίου