Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018
Περί Θρησκευτικών οφειλόμενη απάντηση
Αρχείο
-
►
2024
(192)
- ► Δεκεμβρίου 2024 (5)
- ► Νοεμβρίου 2024 (6)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
▼
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
-
▼
Σεπτεμβρίου 2018
(66)
- Ανθολόγιον 219: Ο A. Bloom για τα Λατινικά
- Αθ. Μουστάκης: Ο Λαός της Ουκρανίας και το Αυτοκέφ...
- ΤΟ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΗΛ...
- Συνέδριο με θέμα «Ο Οικουμενικός Άγιος Σιλουανός» ...
- Αφιερωματική Εβδομάδα στον Άγιο Σιλουανό τον Αθωνί...
- Θ. Ι. Ζιάκας: Η εθνική ταυτότητα της παιδείας στον...
- Σεβ. Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος...
- Ο Μητροπολίτης Μάνης π. Χρυσόστομος Γ΄ για τις προ...
- Στην Αθήνα ο Πατριάρχης για τα «Νομοκανονικά»
- Τα Ιερά Λείψανα των Θεοπατόρων Ιωακείμ και Άννης σ...
- Αρνητικό το Συμβούλιο της Επικρατείας στο αίτημα τ...
- ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ 147 ΤΗΣ "ΣΥΝΑΞΗΣ" ΜΕ ΘΕΜΑ "Τ...
- φωτογραφήματα 251: Νάξος
- Ο Μητροπολίτης Πειραιώς π. Σεραφείμ μιλά για την κ...
- Βασίλης Ξυδιάς, Η Ουκρανία σπρώχνεται σε θρησκευτι...
- Βασίλης Ξυδιάς, Το θεολογικό σχίσμα
- φωτογραφήματα 250: Χώρα Νάξου
- ΠΕΡΙ ΑΠΑΛΛΑΓΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ (ΟΦΕ...
- Η Παναγιά η Χειροδείχτρα - Οδυσσέας Ελύτης
- Σελήνη - Μάρθα Μαυροειδή / Νίκος Γαβριήλ Πεντζίκης
- Αθ. Μουστάκης, Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο – Πατριαρχε...
- Η μάχη του Φαναρίου με τη Μόσχα
- φωτογραφήματα 249: Χώρα Νάξου
- φωτογραφήματα 248: Άγιος Νικόδημος Χώρας Νάξου
- Η Παναγία Γαλακτοτροφούσα
- ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΓΑΛΑΚΤΟΤΡΟΦ...
- Παρουσίαση του βιβλίου του Γιώργου-Νεκτάριου Παναγ...
- φωτογραφήματα 247: Ντία
- Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης, Άγιοι και ναζισμός
- Σπάνια εικόνα της Παναγίας στην έκθεση εικόνων στη...
- Η ημερίδα για τη Γερόντισσα Γαβριηλία (Θεσσαλονίκη...
- φωτογραφήματα 246: Νάξος
- φωτογραφήματα 245: Άγιος Ιωάννης Απειράνθου
- Μητρ. Γαλλίας κ. Εμμανουήλ:''Το Ουκρανικό ζήτημα ε...
- φωτογραφήματα 244: Απείρανθος
- φωτογραφήματα 243: Απείρανθος
- φωτογραφήματα 242: Απείρανθος
- Ανθολόγιον 218: Z. Bauman
- φωτογραφήματα 241: Απείρανθος Νάξου
- Επισκόπου Χριστουπόλεως Μακαρίου, Μια άλλη προσέγγ...
- ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ π. ΙΕΡΟΘΕΟΥ, ΤΟ ΠΡΩΤΕΙ...
- φωτογραφήματα 240: Νάξος
- φωτογραφήματα 239: Αγιασσός Νάξου
- Ημερίδα για τη Γερόντισσα Γαβριηλία τη Δευτέρα 17/...
- Σε διακοπή κοινωνίας με το Οικουμενικό Πατριαρχείο...
- π.Χ.Παπαδόπουλος, Ίδιοι άνθρωποι σε διαφορετικά στ...
- φωτογραφήματα 238: Αγιασσός Νάξου
- φωτογραφήματα 237: Αγιασσός Νάξου
- Περί θεολογίας
- π. Χ. Παπαδόπουλος, Περί ματαιώσεως
- φωτογραφήματα 236: Άγιος Ιωάννης Αγιασσού Νάξου
- Θρησκευτική Εκπαίδευση: Ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικ...
- φωτογραφήματα 235
- φωτογραφήματα 234: Πατσός (Δρυμός)
- Εκοιμήθη ο πατήρ Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος
- φωτογραφήματα 233: Πατσός Ρεθύμνης
- Χωρίς το όνομα Μακεδονία ή παράγωγό του θα είναι η...
- φωτογραφήματα 232: Άγιος Αντώνιος Πατσού Ρεθύμνης
- φωτογραφήματα 231: Μονή Μυριοκεφάλων
- Το Uncanny Project του φωτογράφου Λουκά Βασιλικού ...
- Περί Θρησκευτικών οφειλόμενη απάντηση
- Καμία αλλαγή στις ώρες διδασκαλίας των Θρησκευτικώ...
- Το Υπ. Παιδείας “ξέχασε” το Ηράκλειο Κρήτης στις π...
- Ιστορική απόφαση από το Φανάρι: Επιτρέπεται ο δεύτ...
- Ανθολόγιον 217: Ν. Γ. Πεντζίκης ("Μονάχα ο Χριστός...
- "Καλά τι τις θέλουν τόσες πέτρες;"
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 3 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
6 σχόλια:
Αγαπητέ μου Γιώργο καλή, ευλογημένη και δημιουργική χρονιά.
Συμφωνώ με την άποψή σου. Επίτρεψέ μου την εξής προσθήκη: έχουμε στερήσει από την Παιδαγωγική και τη Θεολογία τα μορφωτικά αγαθά που προσφέρουν στην εκπαίδευση, κι αυτό είναι μοιραίο για συναδέλφους (όλων των ειδικοτήτων), μαθητές και γονείς. Όσο για τους άλλους που αναφέρεις (απολιτίκ... ο κατάλογος είναι μακρύς) ο καθένας, καθώς φαίνεται, ζει στον δικό του περιχαρακωμένο κόσμο.
Είναι τραγικό, σε Συλλόγους Διδασκόντων, κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, συνάδελφοι να μην γνωρίζουν τι τελικά διδάσκουμε εμείς οι θεολόγοι. Δεν είναι λίγοι αυτοί που μας απαξιώνουν.
Πριν κάποια χρόνια, σε ανύποπτο καιρό, ο αγαπητός Αλέξανδρος Καριώτογλου, (παπάς σήμερα, από τους λίγους), σ' ένα μικρό βιβλιαράκι του με τίτλο Ορθοδοξία και Παιδεία, έγραφε για τον θεολόγο καθηγητή: "...ο θεολόγος πρέπει να κάνει τις επιλογές του. Ή θα επιμείνει να παραμένει μέχρι παρεξηγήσεως ένας πνευματικός άνθρωπος που θα ενδιαφέρεται για ανθρώπινες ψυχές και σώματα που ζουν, κινούνται, αγωνιούν, πέφτουν και σηκώνονται μέσα στο σχολείο, θεωρώντας την υπαλληλική του ιδιότητα χρήσιμη για τους άλλους (κράτος, γονείς, σχολάρχες) ή, θα εμφανισθεί ως τυπικός δημόσιος υπάλληλος ή ιδιωτικός υπάλληλος με την απαιτούμενη βλοσυρότητα, τον κατάλογο ανά χείρας και τα γνωστά κομπλεξάκια του, του τύπου, είπες μια κακή κουβέντα που απάδει στην ηθική, ντύνεσαι άσεμνα, Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών, το παιδί σας δεν πάει καλά, έγραψε θρησκευτικά για 6 κ.λπ. Τι προσδοκά η μείζων εκπαιδευτική κοινότητα; Τον δεύτερο τύπο παρά το ότι πίσω του τον γελά. Τον χρειάζεται όμως ως ασφαλιστική δικλείδα: για να πετυχαίνει την τάξη και να ικανοποιείται το κοινό αίσθημα για ηθική (υποκρισίες!)". Αυτά από ένα σημαντικότατο βιβλιαράκι που εκδόθηκε στα 1991. Και, πρόσεξε, μιλάμε για τον παπα-Αλέξανδρο σήμερα Καριώτογλου, πους ως δάσκαλος, το μάθημα των Θρησκευτικών πράγματι του χρωστά πολλά.
Να 'σαι καλά!
Με την εκτίμησή μου ΘΑΝΑΣΗΣ
Θανάση μου, καλή χρονιά! Σε ευχαριστώ θερμά για το εμπεριστατωμένο σχόλιο σου! Καίρια η αναφορά σου στον π. Αλέξανδρο Καριώτογλου!
Συνυπογράφω, επισημαίνοντας ότι η δική μας πρώτιστη υποχρέωση, ως θεολόγων εκπαιδευτικών, είναι να πείσουμε την κοινωνία - τους γονείς, τους μαθητές -για την μορφωτική αξία του ΜτΘ. Αυτό (πρέπει να) είναι το μεγάλο στοίχημα. Καλή κι ευλογημένη η νέα σχολική χρονιά!
Κύριε Ανδρεόπουλε, σας ευχαριστούμε πολύ για την τοποθέτηση σας! Ακριβώς αυτό που λέτε προσπαθεί να τονίσει και η σύντομη παρέμβαση μας όταν κάνει λόγο για την παιδαγωγική διάσταση του μαθήματος και το σεβασμό της ετερότητας. Καλή χρονιά και καλή δύναμη!
Καλημέρα Γιώργο και Χάρη.
Χαίρομαι που μια μερίδα συναδέλφων θεολόγων αντιστέκεται και βλέπει ότι το μτΘ προσφέρει πάμπολλα μορφωτικά αγαθά. Βάσει του πολυετή διαλόγου που μέχρι σήμερα έχει γίνει, καθίσταται απαραίτητο στην εκπαίδευση. Ας μην ξεχνάμε, λοιπόν, πως διαπαιδαγωγώντας παιδιά τους δείχνουμε έναν τρόπο και δρόμο ζωής. Αντιθέτως διδάσκοντας απλά, τους μεταφέρουμε ξερές γνώσεις. Ας μην ξεχνάμε, επίσης, πως το σμίξιμο δασκάλου και μαθητή περνά μέσα από τη σχεσιοδυναμική δυναμική του προσώπου.
Με την εκτίμησή μου ΘΑΝΑΣΗΣ
Θανάση μου, νομίζω ότι αυτό που περιγράφεις συνιστά την ικανοποίηση του εκπαιδευτικού. Ο εκπαιδευτικός κοινωνικά απαξιωμένος, υλικά διαλυμένος και ηθικά καταρρακωμένος προσπαθεί να βρει ένα έρμα. Και αυτό δεν είναι άλλο από την αποδοχή των μαθητών του που, όπως σωστά παρατηρείς, συνδέεται με τη σχεσιοδυναμική του προσώπου. Να είσαι καλά! Καλή αρχή και καλή δύναμη στο έργο σου!
Δημοσίευση σχολίου