Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Κυριακή 27 Φεβρουαρίου 2011
Ο "ναός" του Απόλλωνα στη Γαύδο και οι αντιδράσεις
Αρχείο
-
►
2024
(185)
- ► Νοεμβρίου 2024 (4)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
►
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (66)
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
▼
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
-
▼
Φεβρουαρίου 2011
(49)
- Ο "ναός" του Απόλλωνα στη Γαύδο και οι αντιδράσεις
- Δελτίο τύπου της Ιεράς Μητροπόλεως Κισσάμου και Σε...
- Θ. Ι. Ζιάκας, Απάντηση στο Στέλιο Ράμφο
- Ομιλία του π. Β. Θερμού την προσεχή Κυριακή (27-2-...
- ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ: ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΜΕ ΥΠΝΟΣΑΚΟΥΣ...
- Αυτός είναι πραγματικός παπάς. Έτσι τους θέλουμε τ...
- Μεγάλο σε όγκο το συλλαλητήριο στην Αθήνα
- Θέματα Ὀρθοδόξου Θεολογίας: Ιεροί Κανόνες Θέατρα κ...
- ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΣ: ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΟΜΙΛΕΙ;
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος,Πολιτική θεολογία: επικίν...
- ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΔΩΔΕΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ...
- ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΩΡΙΣΜΟ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ...
- Χρ. Γιανναράς,Τα «ιστορικά στελέχη»
- Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος: Νεοπατερική, μετα...
- Γιώργος Κοντογιώργης,Ο Ελληνισμός ως έθνος κοσμοσύ...
- Γέρων Σωφρόνιος του Essex: "Ο Θεός αποκαλύπτει στο...
- Γ.Κοντογιώργης - Το διακύβευμα του έθνους
- Π. Ήφαιστος, Αμα φύγει ο τύραννος...
- Λαοκράτης Βάσσης,Η χρεοκοπία της Μεταπολίτευσης
- Το πρώτο αθώο θύμα από την εισβολή των ΜΑΤ στην Κε...
- Ανθολόγιον 58:" Όχι Άγιος Βαλεντίνος, αλλά Άγιος ...
- Το Μανιάτικο χωριό Καργκέζε στην Κορσική
- Μὴ προσευξώμεθα φαρισαϊκῶς...
- διαΚρητικά 14:Ross Daly- Γαλλιανός συρτός
- Αγίου Δημητρίου του Ροστώφ,Συνείδησις και διάκρισις
- "ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΗΜΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΔΑ…"Eπιστολή της Πελαγίας...
- Η πιο sexy απ’ όλες... Σχόλιο στο Next Top Model
- Θέματα Ὀρθοδόξου Θεολογίας: Ὁ Κανών λστ΄ τῆς Συν...
- ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ ΙΕΡΕΩΣ: 31 χρόνια χωρίς τον...
- Κόκκινος Ουρανός: Αφγανιστάν: Θα κρεμάσουν κουτσό ...
- "Έφυγε" ο Gary Moore
- Ανθολόγιον 57: "Δεν υπάρχει μετα-Πατερική θεολογία...
- διαΚρητικά 13: Μανόλης Μανασάκης
- Π.Χριστινάκης, Ο Μέγας Φώτιος, οι Ιεροί κανόνες κα...
- Κόκκινος Ουρανός: Έφυγαν εξοργισμένοι οι θεατές στ...
- ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥ ΙΕΡΕΩΣ: Έφυγαν εξοργισμένοι...
- Μουσικόραμα 12:Three Five - Searching For Your Love
- Ν.Λυγερός,Στρατηγικά βήματα προς την καθιέρωση της...
- Γ.Κοντογιώργης,Γλωσσάρι για την κοσμοσυστημική γνω...
- Ο θεωρητικός και ο πρακτικός άνθρωπος στα κείμενα...
- Ο Πρωτοπρεσβύτερος Ηλίας Wen, ο τελευταίος ιερέας ...
- Ανθολόγιον 56: Χρήστος Γιανναράς
- Ιωάννης Λίλης, Δημιουργία, Προπατορικό Αμάρτημα κα...
- Ανακοίνωση της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών για το θ...
- Μ.Ε.Λαγκουβάρδου, Η «θυσία» του Αντρέι Ταρκόφσκι
- Ιωάννης Λίλης,Η παρουσία της αρχαίας ελληνικής φιλ...
- Π.Ασημακόπουλος,Έχει η Εκκλησία πολιτικό λόγο;
- Κωνσταντίνος Β-Κυριακή
- Thirteen Senses -Into the Fire
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
►
2010
(594)
- ► Δεκεμβρίου 2010 (54)
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 2 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.
2 σχόλια:
Πολύ καλή απάντηση. Δυστυχώς, η αναβίωση τελετών προς τιμήν αρχαίων θεών, με την πρόφαση της φιλοσοφίας, πετάει στα σκουπίδια τον ανδρείο υιό (την πατερική παράδοση), παραβλέπει τον ηλικιωμένο πατέρα (τη μη ειδωλολατρική αρχαία φιλοσοφική σκέψη) και επιστρέφει στο γερασμένο πρόγονο (την ειδωλολατρία).
Κανείς δεν πρέπει να λατρεύεται, παρά μόνον ο Θεός. Αν οι αρχαίοι Έλληνες "θεοποιούσαν" κάθε έκφανση της φύσης, όπως γράφει ο κ. Σταθάκης, πολύ απλά λάτρευαν ως Θεό κάτι που δεν είναι Θεός. Και τότε μεν είχαν μια αιτία: ο Θεός δεν είχε ακόμη σαρκωθεί. Εμείς όμως, μετά από τόσους αιώνες ορθόδοξης παράδοσης και τόσο πλήθος αγίων, δεν έχουμε δικαιολογία.
Αν οι ξένοι καθηγητές αγαπούν την Ελλάδα, ας ρωτήσουν τις γιαγιάδες στα χωριά ποιον θεό να λατρεύουν. Ας πάνε να δούνε ποιον Θεό λατρεύουν οι σοφοί παππούδες και γιαγιάδες που έχουν απομείνει στα χωριά μας. Κι ας τους μιμηθούν, ανάβοντας καντήλι μπροστά στα εικονίσματα του Χριστού, της Παναγίας και των αγίων μας. Αυτούς λατρεύουν οι Έλληνες εδώ και αιώνες, δεν το μάθανε οι ξένοι επιστήμονες; Δεν το έμαθε ο κ. Σταθάκης; Ή μήπως το ξέχασε;
Εβραίος ο Παύλος; Και λοιπόν; Εβραίος ο Θεός μας και η Μητέρα του; Ε, και; Τα αναρίθμητα θαύματα της Παναγίας στους Έλληνες την έχουν κάνει πολύ πιο Ελληνίδα από την Κυβέλη π.χ. ή την Ίσιδα. Πολύ ελληνικότερος ο Παύλος από το Φρύγα Διόνυσο (που το ήθος του φαίνεται στις Βάκχες του Ευριπίδη) ή τον Πέρση Μίθρα, που λατρευόταν με λουτρό αίματος (ταύρων, κάτω από σχάρα, όπου έκαναν αιμάτινο μπάνιο οι πιστοί).
Αυτά. Συγχωρέστε μου την παρέμβαση. Ο (κάθε) Απόλλων, εκτός από το ότι δεν είναι θεός, δεν ήταν και καλό παιδί. Η ιστορία του Οιδίποδα το επιβεβαιώνει. Ευχαριστώ.
Θοδωρή, σε ευχαριστώ θερμά για το εμπεριστατωμένο σχόλιο σου.Νομίζω ότι η απάντηση της μητροπόλεως είναι σε πολύ σωστή κατεύθυνση.Δείχνει κατανόηση των πολύπλευρων προκείμενων του "διπόλου" ελληνισμός-χριστιανισμός. Αλοίμονο αν στις μέρες μας έχουμε ακόμα την πεποίθηση ότι οι πολιτισμοί είναι "αιώνιοι". Όλοι,μα όλοι,περνάνε την ακμή και την παρακμή τους.Το να υποστηρίζεται ακόμα και τώρα ότι ο χριστιανισμός αποτέλεσε την "ταφόπλακα" του ελληνισμού είναι τουλάχιστο ανυπόστατο. Υπάρχουν πολλά κείμενα που αναφέρονται στην παρακμή της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και των ιερών της. Ενδεικτικά θυμίζω τα του Δημητρίου του Πολιορκητού(που ως γνωστόν του παραχώρησαν τον Παρθενώνα και τον λάτρευαν σα θεό) και το "Παν ο μέγας τέθνηκεν" του Πλουτάρχου.Το θέμα είναι τεράστιο. Σταματάω κάπου εδώ με μια λέξη: τέτοια θέματα θέλουν σοβαρή μελέτη και όχι επιδερμική-οιονεί δυαλιστική- προσέγγιση τύπου "άσπρο-μαύρο".
Δημοσίευση σχολίου