Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- Άρθρα-Μελέτες-Ομιλίες
- Αγιολόγιον
- Ανθολόγιον
- φωτογραφήματα
- διαΚρητικά
- Μουσικόραμα
- Σκέψεις
- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- Βιβλία
- Περιοδικά
- Θρησκευτικά
- Θεολογία
- Θεολογικά
- ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
- Πνευματικοί λόγοι
- Eἰς ὀσμήν εὐωδίας πνευματικῆς καί ἄλλα κείμενα
- Ορθοδοξία
- Εκκλησία
- Πολιτική
- Κοινωνική θεωρία
- Πολιτισμός
- Τέχνη
- Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Κατηχητικός Λόγος
- ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ, ΛΟΓΟΣ ΙΕ΄
- Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, Ἡ ἐπικαιρότης τοῦ ἀνθρωπολογικοῦ στοχασμοῦ
- π.Γ. Μεταλληνός, Ησυχαστές και Ζηλωτές
- ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ, ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΥΔΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΟΣΧΟΝΗΣΙΩΝ (19ος αι – 1922)
- Περί του ιστολογίου
- Αρχική σελίδα
Blog Stats
Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Τα πτερόεντα δώρα
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Τα πτερόεντα δώρα
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010
Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, Εθνική φυσιογνωμία και Ορθόδοξη Οικουμενικότητα στη σημερινή Ελλάδα
Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010
Π. Ήφαιστος, Παρέμβαση για τον ρόλο της Εκκλησίας
1. Έτσι που καταντήσαμε λόγω διάδοσης των εθνομηδενιστικών παραδοχών, ας καταθέσω, πρώτα, ένα «πιστοποιητικό προοδευτικής ορθότητας»: Δεν είμαι κατ’ ανάγκη θρησκευόμενος και δεν ενδιαφέρει κανένα ή την επίμαχη συζήτηση αν ο εκάστοτε σχολιαστής είναι «πιστός», άθεος, ή πιστός αλλά μη συχνός επισκέπτης στην Εκκλησία της ενορίας του. Τα ζητήματα που τίθενται για τον ρόλο της Εκκλησίας είναι πολιτικά. Θέτουν επί τάπητος το ερώτημα κατά πόσο θα μιλάμε λογικά και στην βάση μιας ελάχιστης γνώσης ή κατά πόσο υπάρχουν πλέον εχθρικά και φιλοσοφικά ασυμβίβαστα στρατόπεδα. Γιατί το σύνορο προσδιορίζεται, εν τέλει, από την απάντηση στο ερώτημα «τι συγκροτεί και συγκροτεί τα κράτη και τον κόσμο» και το συμπαρομαρτούν ερώτημα «πώς εξελίχθηκε ο κόσμος από την αρχαιότητα μέχρι το τέλος της Βυζαντινής Οικουμένης και στην συνέχεια από τον 15ο αιώνα μέχρι σήμερα».
2. Λόγος για να συζητούν δύο Έλληνες σήμερα δεν υπάρχει αν δεν στέκονται πάνω στην ίδια διάγνωση των αιτίων: Το μέγα πρόβλημα της Ελλάδας ποτέ δεν ήταν η Εκκλησία αλλά η ξένη εξάρτηση και η άρρηκτα συναρτημένη με αυτή φαυλοκρατία των εξαρτημένων εξουσιαστών. Βαθύτερη αιτία είναι ότι ήδη μετά την δεκαετία του 1820 το κρατικό εποικοδόμημα στημένο μοντερνιστικά ήταν ηθικοκανονιστικά ασύμβατο με την υποκείμενη εθνική ανθρωπολογία. Η εξουσία που στήθηκε μέχρι και σήμερα ακούει στο όνομα «έμμεση αντιπροσώπευση» και κατ’ όνομα μόνο «έμμεσης αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας». Για να δικαιούνταν το τελευταίο ακρωνύμιο έπρεπε να έχει φορά κίνησης προς άμεση δημοκρατία. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Μετά την επανάσταση, δεν κινηθήκαμε πάνω στα αχνάρια της τρισχιλιετούς παράδοσής μας στον στίβο του πολιτικού πολιτισμού, με αποτέλεσμα, να εισέλθουμε σε τούνελ δύο περίπου αιώνων εξάρτησης, φαύλων κύκλων εμφύλιων διενέξεων και διαδοχής της μιας κρατικής φαυλοκρατίας από μια άλλη.
Αυτοί οι ίδιοι καταλήστευσαν τον πλανήτη, περιέπλεξαν όλα τα έθνη σε αδιέξοδες ιδεολογικές δήθεν ηγεμονομαχίες, προκάλεσαν παντελώς άσκοπους εμφύλιους πολέμους και άσκησαν φασιστικές μεθόδους διαίρει και βασίλευε. Αυτή η καταστροφικής πορείας, όμως, σταδιακά αντιστρέφεται. Τα υπολείμματα αυτής της από άποψη πολιτικού πολιτισμού βέβηλης για τον άνθρωπο ιστορικής φάσης, όμως, συνεχίζουν να επηρεάζουν μέλη πολλών κοινωνιών.
Χωρίς την παραμικρή μυωπία μπροστά στους Κύκλωπες, τις Σειρήνες, τους Ποσειδώνες και τις τρικυμίες της θαλασσοπορίας προς την ανύπαρκτη Ιθάκη του 21ου αιώνα, εύλογα κανείς μπορεί να ισχυριστεί πως με ιστορικούς όρους έφθασε, τουλάχιστον, το τέλος των ιδεολόγων κοσμοπλαστών: Με αφετηρία τους εθνικοαπελευθερωτικούς πολέμους, την αποτυχία του εξίσου μοντερνιστικού φασισμού, την παρακμή των δυτικών ηγεμονιών τον τελευταίο αιώνα και την πτώση του επίπλαστου υπερκράτους της Σοβιετικής Ένωσης, δισεκατομμύρια άνθρωποι, πολλοί μέσα σε μεγάλα αν όχι γιγαντιαία έθνη, πετάνε στον ιστορικό σκουπιδοτενεκέ την μοντερνιστική διαστροφή που θέλει μια αποκλειστικά υλιστική δημόσια σφαίρα και επιζητεί την ανθρωπολογική εκμηδένιση των κρατών ως μέσο δήθεν εύτακτης διακυβέρνησής τους.
Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010
Στ. Γιαγκάζογλου: «Τα Θρησκευτικά υποχρεωτικό μάθημα και για όλους»
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ Π.Ι.
ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ
Για το θρησκευτικό μάθημα στο Λύκειο ο κ. Γιαγκάζογλου ανέφερε ότι το Π.Ι. πρόκειται να εισηγηθεί το σημερινό μάθημα της Χριστιανικής Ηθικής που διδάσκεται στη σημερινή Γ’ Λυκείου να «εξαπλωθεί» και στην Α’ και Β΄ τάξη του νέου Λυκείου, αλλάζοντας έτσι τη σημερινή λογική ότι στη Α’ τάξη κάνουμε ένα είδος κατήχησης και λειτουργικής, στη Β΄ κάνουμε θρησκειολογία με στοιχεία δογματικής. Η λογική της «θεολογίας των κλάδων», όπως γίνεται στην ακαδημαϊκή θεολογία, δεν μπορεί», υπογράμμισε, «πλέον, να «περπατήσει» στο σημερινό σχολείο». Επίσης, ο κ. Γιαγκάζογλου ανεκοίνωσε – μιλώντας πάντα για το νέο Λύκειο – ότι πρόκειται να προταθεί ένα νέο, εναλλακτικό μάθημα το οποίο θα λέγεται «Φιλοσοφική Ηθική» το οποίο θα βαθμολογείται κανονικά και θα είναι απολύτως ανοικτό στους πάντες και κανένας μαθητής – ακόμη και ετερόδοξος ή αλλόθρησκος - δεν θα μπορεί να έχει επιχειρήματα να μην το παρακολουθήσει. Το εναλλακτικό αυτό μάθημα θα πρέπει να το παρακολουθούν υποχρεωτικά όσοι έχουν τις όποιες αντιρρήσεις τους για το θρησκευτικό μάθημα και μέχρις ότου λυθεί οριστικά το ζήτημα της νομιμοποιητικής βάσης του μαθήματος που εμείς το θέλουμε υποχρεωτικό γιατί θεωρούμε ότι η θρησκευτική αγωγή πρέπει να αφορά όλους τους μαθητές και, συνεπώς, να μην απαλλάσσεται κανένας. Παρετήρησε, μάλιστα, ο κ. Γιαγκάζογλου ότι οι περισσότεροι μαθητές που ζητούν και παίρνουν, με την επίκληση λόγων «συνείδησης», απαλλαγή μετά το δικαίωμα που δόθηκε με τις εγκυκλίους Στυλιανίδη τον Αύγουστο του 2008, είναι κυρίως χριστιανόπουλα, ορθόδοξα παιδιά που το κάνουν θέλοντας απλώς να διδάσκονται ένα μάθημα λιγότερο, για λόγους …ελάφρυνσης. Εκδηλώνεται έτσι», τόνισε, «το παράδοξο φαινόμενο να’ χουμε μεταναστόπουλα, παιδιά άλλων θρησκευτικών παραδόσεων που μένουν στη τάξη και παρακολουθούν το μάθημα των Θρησκευτικών, ενώ τα δικά μας φεύγουν στο σπίτι ή βρίσκονται έξω, στην αυλή…Αυτή η κατάσταση θα πρέπει να σταματήσει, όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως θρησκεύματος, θα πρέπει να βρίσκονται στη τάξη παρακολουθώντας Θρησκευτικά, ή το εναλλακτικό θρησκευτικό μάθημα».
Διαπιστώσεις
Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ,Από την ηθική της απαγόρευσης στην ηθική της επιβεβλημένης απόλαυσης και πίσω: Μετασχηματισμοί του κοινωνικού δεσμού και αδιέξοδα του σύγχρονου υποκειμένου../ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΣΥΝΑΞΙΣ (ΤΕΥΧΟΣ 116)
(Aformi):Ζώντας στην Εποχή των Τεράτων (Slavoj Zizek in Athens, lecture “Living in the Age of Monsters”, 19-12-2010,video)
Zizek from blog www.aformi.wordpress.com on Vimeo.
Ο Σ. Ζίζεκ στην Αθήνα (19-12-2010)
Πηγή: Αφορμή & OMADEON
Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού, Εγκύκλιος Χριστουγέννων 2010
Πιέστε το fullscreen για να διαβάσετε τη Χριστουγεννιάτικη Εγκύκλιο του Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού.
2010 Christmas Message
Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010
Χριστούγεννα στην Κερατέα: "Θέλουμε να μην μας αντιμετωπίζει το κράτος σαν σκουπίδια"
Κερατέα, 23-12-2010.
http://www.lavriaki.gr
http://www.youtube.com/watch?v=ZDayIN002c8&feature=related
Διαβάστε επίσης:
Οβριόκαστρο Κερατέας: Ο ''πόλεμος'' των αρχαίων με τα απορρίμματα.
Μητροπολίτου Κωνσταντίας -Αμμοχώστου κ. Βασιλείου, Η προοπτική της Φάτνης και του Σπηλαίου
φωτό: Ι.Μ. Κωνσταντίας-Αμμοχώστου |
Θεολογικά, βεβαίως, και δογματικά, η Γέννηση του Ιησού Χριστού σημαίνει την πρόσληψη της ανθρώπινης φύσεως από τον αιώνιο Υιό και Λόγο του Θεού. Είναι, κατά τη θεολογική ορολογία, η ενσάρκωση ή η ενανθρώπηση του Υιού του Θεού. Το γεγονός αυτό συνοψίζεται στο Σύμβολο της Πίστεως: «Τον δι’ ημάς τους ανθρώπους και διά την ημετέραν σωτηρίαν κατελθόντα εκ των ουρανών και σαρκωθέντα εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου και ενανθρωπήσαντα».
Σάββας Αλεξάνδρου,Ύμνος και καταξίωση του ανθρωπίνου προσώπου
Ο άνθρωπος, στην Ορθόδοξη Πατερική Θεολογία μας, προβάλλει ως πρόσωπο. Αυτό σημαίνει πως καταξιώνεται μόνο μέσα από την κοινωνία του με το Θεό, τους άλλους ανθρώπους και τον κτιστό υλικό κόσμο διά της αγάπης. Η έννοια του προσώπου συνδέεται με το κατ’ εικόνα. Ο Μέγας Αντώνιος παρατηρεί στη Φιλοκαλία: «Είναι πραγματική εικόνα του Θεού ο άνθρωπος εκείνος που ζει σωστά, αγαπώντας τους πάντες και πραγματοποιώντας στη ζωή του τις αρετές».
Με την πτώση ο άνθρωπος παύει, δυστυχώς, να είναι πρόσωπο και γίνεται άτομο. Αυτοεγκλωβίζεται δηλαδή στο εγώ του και βιώνει την κόλασή του που είναι κατά τον Άγιο Μακάριο τον Αιγύπτιο, η απουσία κοινωνίας προσώπων. «Κόλασις εστίν το μη θεάσασθαι ο εις το του ετέρου πρόσωπον».
Με τη Σάρκωση του Λόγου, αίρεται ο ατομικισμός του μεταπτωτικού ανθρώπου. Αυτό πραγματοποιείται με την πρόσληψη της ανθρώπινης προπτωτικής φύσης από μέρους του Χριστού, ο οποίος ενώνει στο πρόσωπό Του διά της σαρκώσεως, ασυγχύτως, αχωρίστως, ατρέπτως, αδιαιρέτως δύο φύσεις, τη Θεϊκή και την ανθρώπινη.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, αναφερόμενος στο γεγονός αυτό, παρατηρεί: «Ο Χριστός, ο Υιός και Λόγος του Θεού, χωρίς να αποχωριστεί τη Θεϊκή δόξα και υπόστασή Του, προσλαμβάνει για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους την ανθρώπινη φύση, όπως ήταν πριν από την πτώση. Χωρίς κακίες, πάθη και μικρότητες». Το γεγονός αυτό της σάρκωσης αποτελεί ένα μυστήριο. Λέει γι’ αυτό ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος: «Θεού γέννησις, σιωπή τιμάσθω». Το μυστήριο αυτό, λοιπόν, συμφαίνεται με την καταξίωση του ανθρωπίνου προσώπου. Το γεγονός της Θεοενσαρκώσεως σηματοδοτεί την αποκατάσταση του ανθρώπου στην προ της πτώσης κατάσταση, δηλαδή στην κατάσταση του προσώπου. Αυτό επιτυγχάνεται κατ’ αρχάς με την προβολή και βίωση από μέρους του Γεννηθέντος Χριστού της αρετής της ταπείνωσης που ως γνωστό ταυτίζεται με την έννοια του προσώπου, όπως ακριβώς και ο εγωισμός με την έννοια του ατόμου.
Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής τονίζει πως ο Θεός Λόγος γεννιέται στις ψυχές εκείνων που καθαίρονται από τα πάθη και βιώνουν την ταπείνωση. Λεει εμφαντικά: «Ο Χριστός γεννιέται στις ψυχές των ταπεινών ανθρώπων. Και κάθε κεκαθαρμένη από τα πάθη ψυχή γεννά το Θεό Λόγο και γίνεται η Παρθένος Μητέρα Του». Ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς παρατηρεί πως το μυστήριο της σάρκωσης συνέβαλε στην καταξίωση του ανθρωπίνου προσώπου, διότι ο Γεννηθείς Χριστός ίδρυσε την Εκκλησία Του, που είναι ο ίδιος παρατεινόμενος στους αιώνες. Μέσα σ’ αυτήν αίρεται ο ατομικισμός του ανθρώπου, διότι εδώ καλείται να εξέλθει από το εγώ του και να κινηθεί αγαπητικά προς το Θεό και τους άλλους ανθρώπους.
Τέλος ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής τονίζει πως ο Χριστός με τη γέννησή Του μας χάρισε τέσσερα δώρα που ουσιαστικά συνιστούν την έξοδό μας από τον ατομικισμό και την πραγμάτωσή μας ως προσώπων διά της κοινωνίας μας με το Θεό, τον πνευματικό κόσμο και τους άλλους ανθρώπους. Πρώτο, μας χάρισε την αληθή Θεολογία, δηλαδή μας γνώρισε τον Τριαδικό Θεό. Δεύτερο, τον αγγελικό κόσμο. Τρίτο την υιοθεσία, δηλαδή μας κατέστησε παιδιά του Θεού. Τέταρτο, μας πρόσφερε τη Θεία Ζωή, δηλαδή το Θεανδρικό σώμα Του, που μας καθιστά θέσει και ενεργεία Θεούς, δηλαδή σε τελευταία ανάλυση αυθεντικά πρόσωπα. Είναι δυστυχώς τραγική πραγματικότητα το γεγονός πως ο σημερινός άνθρωπος, εξαιτίας του εγωισμού, βιώνει την αλλοτρίωσή του, τη μοναξιά του. Μόνη διέξοδος από αυτή την κατάσταση είναι η υπέρβαση του εγωισμού και η αποδοχή και η βίωση από μέρους του ανθρώπου της ταπείνωσης και της αγάπης, που ουσιαστικά συνιστούν την πεμπτουσία του γεγονότος της Σαρκώσεως.
----------
Ο κ. Σάββας Αλεξάνδρου είναι Θεολόγος, Βοηθός Διευθυντής Α΄ Συνεργάτης Ιεράς Μητρόπολης Λεμεσού.
Αρχείο
-
►
2024
(185)
- ► Νοεμβρίου 2024 (4)
- ► Οκτωβρίου 2024 (11)
- ► Σεπτεμβρίου 2024 (24)
- ► Αυγούστου 2024 (34)
- ► Ιουλίου 2024 (22)
- ► Ιουνίου 2024 (31)
- ► Μαΐου 2024 (25)
- ► Απριλίου 2024 (5)
- ► Μαρτίου 2024 (5)
- ► Φεβρουαρίου 2024 (10)
- ► Ιανουαρίου 2024 (14)
-
►
2023
(177)
- ► Δεκεμβρίου 2023 (12)
- ► Νοεμβρίου 2023 (7)
- ► Οκτωβρίου 2023 (14)
- ► Σεπτεμβρίου 2023 (20)
- ► Αυγούστου 2023 (41)
- ► Ιουλίου 2023 (16)
- ► Ιουνίου 2023 (6)
- ► Μαΐου 2023 (11)
- ► Απριλίου 2023 (8)
- ► Μαρτίου 2023 (15)
- ► Φεβρουαρίου 2023 (11)
- ► Ιανουαρίου 2023 (16)
-
►
2022
(270)
- ► Δεκεμβρίου 2022 (18)
- ► Νοεμβρίου 2022 (12)
- ► Οκτωβρίου 2022 (17)
- ► Σεπτεμβρίου 2022 (33)
- ► Αυγούστου 2022 (16)
- ► Ιουλίου 2022 (6)
- ► Ιουνίου 2022 (12)
- ► Μαΐου 2022 (32)
- ► Απριλίου 2022 (38)
- ► Μαρτίου 2022 (21)
- ► Φεβρουαρίου 2022 (37)
- ► Ιανουαρίου 2022 (28)
-
►
2021
(173)
- ► Δεκεμβρίου 2021 (11)
- ► Νοεμβρίου 2021 (7)
- ► Οκτωβρίου 2021 (3)
- ► Σεπτεμβρίου 2021 (8)
- ► Αυγούστου 2021 (3)
- ► Ιουλίου 2021 (2)
- ► Ιουνίου 2021 (5)
- ► Μαΐου 2021 (11)
- ► Απριλίου 2021 (31)
- ► Μαρτίου 2021 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2021 (28)
- ► Ιανουαρίου 2021 (33)
-
►
2020
(342)
- ► Δεκεμβρίου 2020 (42)
- ► Νοεμβρίου 2020 (16)
- ► Οκτωβρίου 2020 (5)
- ► Σεπτεμβρίου 2020 (15)
- ► Αυγούστου 2020 (3)
- ► Ιουλίου 2020 (12)
- ► Ιουνίου 2020 (11)
- ► Μαΐου 2020 (42)
- ► Απριλίου 2020 (65)
- ► Μαρτίου 2020 (84)
- ► Φεβρουαρίου 2020 (28)
- ► Ιανουαρίου 2020 (19)
-
►
2019
(423)
- ► Δεκεμβρίου 2019 (30)
- ► Νοεμβρίου 2019 (21)
- ► Οκτωβρίου 2019 (38)
- ► Σεπτεμβρίου 2019 (56)
- ► Αυγούστου 2019 (55)
- ► Ιουλίου 2019 (65)
- ► Ιουνίου 2019 (43)
- ► Μαΐου 2019 (19)
- ► Απριλίου 2019 (21)
- ► Μαρτίου 2019 (31)
- ► Φεβρουαρίου 2019 (24)
- ► Ιανουαρίου 2019 (20)
-
►
2018
(318)
- ► Δεκεμβρίου 2018 (32)
- ► Νοεμβρίου 2018 (43)
- ► Οκτωβρίου 2018 (42)
- ► Σεπτεμβρίου 2018 (66)
- ► Αυγούστου 2018 (17)
- ► Ιουλίου 2018 (23)
- ► Ιουνίου 2018 (18)
- ► Μαΐου 2018 (25)
- ► Απριλίου 2018 (11)
- ► Μαρτίου 2018 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2018 (18)
- ► Ιανουαρίου 2018 (12)
-
►
2017
(227)
- ► Δεκεμβρίου 2017 (21)
- ► Νοεμβρίου 2017 (25)
- ► Οκτωβρίου 2017 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2017 (46)
- ► Αυγούστου 2017 (3)
- ► Ιουλίου 2017 (23)
- ► Ιουνίου 2017 (13)
- ► Μαΐου 2017 (9)
- ► Απριλίου 2017 (12)
- ► Μαρτίου 2017 (11)
- ► Φεβρουαρίου 2017 (9)
- ► Ιανουαρίου 2017 (16)
-
►
2016
(208)
- ► Δεκεμβρίου 2016 (15)
- ► Νοεμβρίου 2016 (15)
- ► Οκτωβρίου 2016 (13)
- ► Σεπτεμβρίου 2016 (23)
- ► Αυγούστου 2016 (2)
- ► Ιουλίου 2016 (19)
- ► Ιουνίου 2016 (15)
- ► Μαΐου 2016 (23)
- ► Απριλίου 2016 (26)
- ► Μαρτίου 2016 (27)
- ► Φεβρουαρίου 2016 (18)
- ► Ιανουαρίου 2016 (12)
-
►
2015
(269)
- ► Δεκεμβρίου 2015 (27)
- ► Νοεμβρίου 2015 (26)
- ► Οκτωβρίου 2015 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2015 (25)
- ► Αυγούστου 2015 (23)
- ► Ιουλίου 2015 (43)
- ► Ιουνίου 2015 (30)
- ► Μαΐου 2015 (12)
- ► Απριλίου 2015 (17)
- ► Μαρτίου 2015 (12)
- ► Φεβρουαρίου 2015 (13)
- ► Ιανουαρίου 2015 (16)
-
►
2014
(236)
- ► Δεκεμβρίου 2014 (30)
- ► Νοεμβρίου 2014 (17)
- ► Οκτωβρίου 2014 (25)
- ► Σεπτεμβρίου 2014 (16)
- ► Αυγούστου 2014 (8)
- ► Ιουλίου 2014 (18)
- ► Ιουνίου 2014 (29)
- ► Μαΐου 2014 (22)
- ► Απριλίου 2014 (22)
- ► Μαρτίου 2014 (20)
- ► Φεβρουαρίου 2014 (14)
- ► Ιανουαρίου 2014 (15)
-
►
2013
(331)
- ► Δεκεμβρίου 2013 (22)
- ► Νοεμβρίου 2013 (24)
- ► Οκτωβρίου 2013 (23)
- ► Σεπτεμβρίου 2013 (35)
- ► Αυγούστου 2013 (11)
- ► Ιουλίου 2013 (14)
- ► Ιουνίου 2013 (33)
- ► Μαΐου 2013 (45)
- ► Απριλίου 2013 (29)
- ► Μαρτίου 2013 (33)
- ► Φεβρουαρίου 2013 (28)
- ► Ιανουαρίου 2013 (34)
-
►
2012
(406)
- ► Δεκεμβρίου 2012 (49)
- ► Νοεμβρίου 2012 (24)
- ► Οκτωβρίου 2012 (22)
- ► Σεπτεμβρίου 2012 (40)
- ► Αυγούστου 2012 (1)
- ► Ιουλίου 2012 (29)
- ► Ιουνίου 2012 (33)
- ► Μαΐου 2012 (35)
- ► Απριλίου 2012 (59)
- ► Μαρτίου 2012 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2012 (34)
- ► Ιανουαρίου 2012 (39)
-
►
2011
(515)
- ► Δεκεμβρίου 2011 (21)
- ► Νοεμβρίου 2011 (30)
- ► Οκτωβρίου 2011 (39)
- ► Σεπτεμβρίου 2011 (36)
- ► Αυγούστου 2011 (43)
- ► Ιουλίου 2011 (23)
- ► Ιουνίου 2011 (57)
- ► Μαΐου 2011 (60)
- ► Απριλίου 2011 (81)
- ► Μαρτίου 2011 (36)
- ► Φεβρουαρίου 2011 (49)
- ► Ιανουαρίου 2011 (40)
-
▼
2010
(594)
-
▼
Δεκεμβρίου 2010
(54)
- Καλή χρονιά!
- Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης: Τα πτερόεντα δώρα
- Βυζαντινά Κάλαντα Πρωτοχρονιάς (Byzantine Carols f...
- Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, Εθνική φ...
- Π. Ήφαιστος, Παρέμβαση για τον ρόλο της Εκκλησίας
- Στ. Γιαγκάζογλου: «Τα Θρησκευτικά υποχρεωτικό μάθη...
- Διαπιστώσεις
- Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑΥΡΑΚΑΚΗΣ,Από τ...
- (Aformi):Ζώντας στην Εποχή των Τεράτων (Slavoj Ziz...
- Αρχιεπισκόπου Αυστραλίας κ. Στυλιανού, Εγκύκλιος Χ...
- (ΑΝΤΙΦΩΝΟ):Θεόδωρος Παντούλας,Των Ελλήνων οι κοινό...
- ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ: Ο κρυφός γελαστός άγιος του ...
- Προσκυνητής: Αγιος Νικόδημος της Τισμάνα(+26 Δεκεμ...
- Χριστούγεννα στην Κερατέα: "Θέλουμε να μην μας αντ...
- Μητροπολίτου Κωνσταντίας -Αμμοχώστου κ. Βασιλείου,...
- Σάββας Αλεξάνδρου,Ύμνος και καταξίωση του ανθρωπίν...
- Νίκος Γ. Ξυδάκης, Σε ποιον ανήκει ο λαός;
- φωτογραφήματα 5: Χριστούγεννα 2010
- Μήνυμα Αρχιεπισκόπου Κρήτης κ. Ειρηναίου για τα Χρ...
- Χριστός ετέχθη
- Σήμερον γεννᾶται ἐκ Παρθένου ὁ δρακί τήν πᾶσαν ἔχω...
- Καλά Χριστούγεννα!
- Μουσικόραμα 10: Οι Propaganda μελοποιούν Edgar All...
- Μεγάλο αφιέρωμα στα Χριστούγεννα
- Patriarchal Proclamation of Christmas 2010
- Μουσικόραμα 9: G.J. Lunghi - Acapulco Nights
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
- Γνωμοδότηση του δικηγόρου παρ' Αρείω Πάγω Χ.Παπασω...
- Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκὶ : Πορεία προς τα Χριστούγεννα
- Π. Ασημακόπουλος,Από την απάτη των Christmas στη γ...
- Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος στο ΑΛΤΕ...
- «Έφυγε» η Ζακλίν ντε Ρομιγί, η τελευταία μεγάλη φί...
- Ανθολόγιον 54: Θ. Ι. Ζιάκας
- ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΙΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ 2010
- 50000 κλικ: Σας ευχαριστούμε θερμότατα
- "Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη..."
- Προτάσεις ΙΙ: Κάντε δώρο ένα βιβλίο
- διαΚρητικά 10: ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΒΙ...
- (Αυγή-ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ): Παπά Γιώργης Πυρουνάκης ...«ένα...
- O Χρ. Γιανναράς στις "Αντιθέσεις"(Κρήτη TV)
- διαΚρητικά 9: Εποστειρώξαν τα νερά (Ειρήνη Δερέμπε...
- Cacofonix: Σώστε την Asia Bibi
- διαΚρητικά 8: Αλέξανδρος Παπαδάκης
- (Η Θεολογία Μεσοπέλαγα): Καμίλο Τόρρες-Χριστιανοί ...
- (ΑΝΤΙΦΩΝΟ) Παρασκήνιο ΕΤ1: "ΖΗΣΙΜΟΣ ΛΟΡΕΝΤΖΑΤΟΣ"
- Σπύρος Κουτρούλης,Τα παράδοξα του Στέλιου Ράμφου κ...
- Ανακοινωθέν Διαρκούς Ιεράς Συνόδου για την "Κάρτα ...
- Ανθολόγιον 53: Θ.Ι. Ζιάκας
- Γ. Κοντογιώργης: "Τόσο πολύ μισούν αυτήν την κοινω...
- 4 Δεκεμβρίου: της Αγίας Βαρβάρας προστάτιδος του τ...
- (LoMak): Ο Βασίλης Μαρκεζίνης στις "Ανιχνεύσεις"(ΕΤ3)
- Ν. Λυγερός, Ο οπορτουνισμός ως κοινωνική ιδεολογία
- Προσκυνητής: Η ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΟΥ...
- (LoMaK):Το μάθημα των Θρησκευτικών: επιλογής ή υπο...
- ► Νοεμβρίου 2010 (35)
- ► Οκτωβρίου 2010 (53)
- ► Σεπτεμβρίου 2010 (33)
- ► Αυγούστου 2010 (38)
- ► Ιουλίου 2010 (45)
- ► Ιουνίου 2010 (88)
- ► Μαΐου 2010 (74)
- ► Απριλίου 2010 (65)
- ► Μαρτίου 2010 (41)
- ► Φεβρουαρίου 2010 (35)
- ► Ιανουαρίου 2010 (33)
-
▼
Δεκεμβρίου 2010
(54)
-
►
2009
(201)
- ► Δεκεμβρίου 2009 (49)
- ► Νοεμβρίου 2009 (66)
- ► Οκτωβρίου 2009 (52)
- ► Σεπτεμβρίου 2009 (34)
ΤΟ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΣΤΗ WORDPRESS
-
-
Χρήστος Γιανναράς (1935-2024)Πριν από 2 μήνες
Φίλοι κι αδελφοί
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
- ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ: ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ NESTLE-ALAND
- ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑ
- J. D. MANSI, ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΟΙΚΟΥΜΕΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
- Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
- Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ ΣΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΟΥΝΤΑ (15-8-2010)
- ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΟΝ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...
Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος ὁ κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.
Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)
TOP 10
Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"
Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.