[...]Ἡ πρόσληψις τῆς χάριτος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ οὐσιαστικὴ συμμετοχή μας στὴν ζωὴ τοῦ Θεοῦ ἐπιτελεῖται στὴν θεία λειτουργία. Ἄνευ θείας λειτουργίας, εἶναι ἀδύνατον κανεὶς νὰ καταλάβη ἢ νὰ ἐνεργήση καὶ προσευχὴ καὶ πνευματικὴ ζωή. Ἀλλὰ ἡ οἰκειοποίησις τῆς χάριτος, ἡ μυστικὴ συμμετοχὴ καὶ ἡ δυνατότης τοῦ μετέχειν σὲ αὐτὴν ἐπιτελεῖται στὴν προσευχή, διότι ἡ προσευχὴ εἶναι ὁ προσωπικὸς ἀγώνας, ποὺ κάνει ὁ ἄνθρωπος μὲ τὸν Θεόν.
Ἡ θεία λειτουργία, κατὰ κάποιον τρόπο, προσωποποιεῖ τὸν Θεὸν καὶ μᾶς τὸν καθιστᾶ παρόντα, ἐνῶ ἡ προσευχὴ αὐτὸν τὸν παρόντα Θεὸν τὸν κάνει δικό μας Θεόν. Ἡ θεία λειτουργία μᾶς ἑνώνει ἄμεσα μὲ τὸν Θεόν, μᾶς κάνει μέλη τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι δυνατὸν ὅμως ἕνα μέλος νὰ μὴν ἀπορροφᾶ τοὺς χυμούς, νὰ μὴν ἐνεργῆ στὴν ζωή του τὸ χριστοειδὲς ἀξίωμα ποὺ ἔλαβε. Μὲ τὴν προσευχὴ ἐπιτυγχάνομε τὴν προσωπικὴ οἰκείωσι μὲ τὸν Θεὸν καὶ δημιουργοῦμε τὶς κατάλληλες συνθῆκες, οὕτως ὥστε ἡ χριστοείδεια, τὴν ὁποία ἐλάβαμε, νὰ εἶναι ἱκανὴ νὰ μᾶς κάνη νὰ ἐπιτυγχάνωμε καὶ τὴν θεραπεία μας καὶ τὴν ἀνύψωσί μας, καὶ ἔτσι νὰ μὴν εἶναι εἰς μάτην ἡ καθημερινή μας πίστις.[...]
Αρχιμ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου, Περί προσευχής: Ερμηνεία στον όσιο Νείλο τον Ασκητή, εκδόσεις Ίνδικτος, Αθήνα 2016, ISBN: 978-960-518-440-7, σελ. 18 (απόσπασμα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου