ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2015

ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ

Διαβάζοντας τη σημερινή απόφαση της ΟΛΜΕ διερωτώμαι:

1. Με ποια αρμοδιότητα και με ποια επιστημονική θεμελίωση ένα συνδικαλιστικό σωματείο αποφαίνεται για το θέμα της απαλλαγής από το μάθημα των Θρησκευτικών; 

2. Ποια είναι η θέση της ΟΛΜΕ για τα ακανθώδη ζητήματα της εκπαίδευσης (κενά, αξιολόγηση, ωράριο, μισθολογική απαξίωση);

3. Ποιες ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ παρεμβάσεις ή δράσεις έχει κάνει για την ανάσχεση της μνημονιακής λαίλαπας που έχει διαλύσει το εκπαιδευτικό οικοδόμημα; 

4. Το κυριότερο: θεωρεί τους ΠΕ01 ως μέλη της και συναδέλφους ή όχι; 


Τέρμα πια με την μονομερή ιδεοληπτική κατήχηση. 

Ζητάμε από την ΟΛΜΕ το αυτονόητο: να αντιμετωπίζει ισότιμα όλα τα ΜΕΛΗ της χωρίς a priori διακρίσεις διδακτικών αντικειμένων.


 25/9/2015

Γ. Μ. Βαρδαβάς

1 σχόλιο:

  1. ΣΧΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ

    Διαβάστε την ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου και κάντε μια απλή σύγκριση με την..."απόφαση" της ΟΛΜΕ:
    http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B5-%CE%B7%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B3%CE%AE%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AC%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B8%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD.
    Επιτέλους μια ΕΛΜΕ με ευαισθησία, που αντιμετωπίζει τους ΠΕ01 πραγματικά σαν ισότιμους συνάδελφους. [Δεν θα υπεισέλθω εδώ στο ζήτημα για το θρησκειολογικό χαρακτήρα του μαθήματος που προτείνεται (αν κι εγώ προκρίνω μια γνωσιοκεντρική προσέγγιση με έμφαση στην πολιτισμική, ιστορική και βιβλική διάσταση, αλλά το θέμα είναι μεγάλο και δεν θα επιμείνω)].
    Στην ουσία: 1. Η ΕΛΜΕ Ηρακλείου ρητά και κατηγορηματικά "υπερασπίζεται και υποστηρίζει τα εργασιακά δικαιώματα και τις θέσεις εργασίας των συναδέλφων θεολόγων όπως και κάθε άλλης ειδικότητας του Δημόσιου Σχολείου"
    2. Σε αντίθεση με τον στείρο κυβερνητισμό και την υποτιμητική στάση έναντι των Θεολόγων που αποπνέει η “απόφαση” της ΟΛΜΕ, η ΕΛΜΕ Ηρακλείου προτείνει οι απαλλαγέντες να παρακολουθούν “παρεμφερές αντικείμενο” που θα διδάσκεται από θεολόγους. Με αυτόν τον τρόπο οι οργανικές θέσεις των ΠΕ01 δεν κινδυνεύουν. Τόσο δύσκολο ήταν για την ΟΛΜΕ να κάνει μια ανάλογη πρόταση; Τόσο δύσκολο ήταν για την ΟΛΜΕ να δείξει ανάλογη ευαισθησία για τις οργανικές θέσεις ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ της;
    Αλλά η παρέμβαση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου είναι καίρια διότι διαπιστώνει ότι το ζήτημα της διευκόλυνσης των απαλλαγών: “[...] “ανοίγει” σε μια περίοδο οικονομικών περικοπών και συρρίκνωσης της Εκπαίδευσης και αυτός θεωρούμε ότι είναι ο ουσιαστικός ρόλος που έρχεται να εξυπηρετήσει, με την μείωση των συναδέλφων θεολόγων στα σχολεία. [...]
    Ανεξάρτητα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς σε όλες τις διαστάσεις του θέματος η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηρακλείου δείχνει ότι το σωματείο αντιμετωπίζει ισότιμα τα μέλη του και ότι ενδιαφέρεται με τρόπο ουσιαστικό για τα προβλήματα των καθηγητών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή