(...)Κατ' αυτόν [ενν. Max Scheler] δεν είναι η χριστιανική κοσμοαντίληψη, και ειδικά η χριστιανική έννοια της αγάπης, που γεννά τη δουλοπρεπή μνησίκακη στάση. Η χριστιανική ηθική θεμελιώνεται στον πλούτο της ανοικτής ψυχής και δεν έχει σχέση με τη στενόκαρδη και καταπιεσμένη βλέψη της μνησικακίας. Για τον Scheler, η γενεαλογία της μνησικακίας βρίσκεται στην αστική ηθική που διαμορφώθηκε σταδιακά από τον 13ο αιώνα και κορυφωθηκε με τη Γαλλική Επανάσταση. (...)
Ν. Δεμερτζής-Θάνος Λίποβατς, Φθόνος και μνησικακία: Τα πάθη της ψυχής και η κλειστή κοινωνία, εκδ. Πόλις, Αθήνα 2006, σελ. 93-94 (απόσπασμα)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου