Πηγή: Ρομφαία
Η χάρις και η ευλογία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού εύχομαι να σκεπάζει όλους σας, την κοινωνία, το έθνος και την Εκκλησία μας.
Σκέφθηκα πολύ για να συντάξω αυτή την εγκύκλιο και να την απευθύνω στην αγάπη σας. Μέχρι την τελευταία στιγμή δεν ήμουν σίγουρος αν έπρεπε να το κάνω.
Τις τελευταίες όμως μέρες, μέσα στην κατάσταση του γενικευμένου πανικού που επικρατεί στην πατρίδα μας, των σπασμωδικών αποφάσεων των υπευθύνων διαχειριστών της ζωής και του μέλλοντός μας, την επαναλαμβανόμενη εναλλαγή υποσχέσεων και διαψεύσεων που έχουν τραυματίσει το ηθικό και την αξιοπρέπεια μας, τον καταιγισμό των χωρίς τέλος φορολογικών επιβαρύνσεων, δέχθηκα σωρεία τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων πολιτών της περιοχής μας που ζητούν απεγνωσμένα μία παρέμβαση και κάποια συμπαράσταση στο οικονομικό τους αδιέξοδο και δράμα.
Οι μισθοί και οι συντάξεις περικόπηκαν, αρκετοί απολύθηκαν, οι άνεργοι πληθύνονται, πολλοί στέγνωσαν οικονομικά. Και ξαφνικά μας ζητείται απειλητικά και εκβιαστικά να πληρώσουμε, επί πλέον φόρο για το σπίτι που μένουμε σαν να είναι το κράτος πλέον φτωχότερο από τους φτωχούς. Φτάσαμε, αντί τα έξοδά μας να γίνονται για το φαγητό, το σπίτι και τις ανάγκες μας, ό,τι ξοδεύουμε να πηγαίνει σε δύο φοβερές λέξεις: σε φόρους και σε χρέη.
Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς το αίσθημα πνιγμού που διακατέχει ίσως και την πλειοψηφία των συμπολιτών μας, σίγουρα και αρκετούς από μας. Ποιός μπορούσε να φαντασθεί ότι ο υπέροχος και υπερήφανος λαός μας θα έφτανε σε αυτό το κατάντημα; Να έχει δώσει και την τελευταία σταγόνα του ιδρώτα του, του κόπου του, της αξίας του, και παρά ταύτα να έχουμε ως λαός διασυρθεί παγκοσμίως; Και τώρα χωρίς καμμία ελπίδα και εγγύηση να διεκδικεί το κράτος μας πιεστικά τα δάκρυα και το αίμα μας;
Είναι αυτονόητο ότι δεν αντέχουμε άλλο. Δεν είναι υπερβολή αυτό. Πρέπει όμως να το πούμε. Να το φωνάξουμε στα αυτιά των αρμοδίων: «Ως εδώ! Δεν μπορούμε άλλο. Βρέστε άλλες λύσεις. Ίσως πιο δύσκολες, αλλά πιο αποδοτικές, πιο έξυπνες και σίγουρα πιο ανθρώπινες. Αν δεν μπορείτε, ομολογήστε την αδυναμία σας.
Δεν είναι ντροπή να μην μπορεί κανείς. Είναι όμως απαράδεκτο να επιμένει στην ευθύνη της γενικευμένης καταστροφής μας. Μας φτιάξατε ένα κράτος που προσφέρει στον λαό πολύ λιγότερα από όσα του απαιτεί.
Πρέπει να το καταλάβετε∙ δεν είστε μόνο οφειλέτες στους δανειστές σας, είστε οφειλέτες και στον λαό που ταχθήκατε να υπηρετείτε. Αφού δεν καταφέρνετε την εθνική σωτηρία μέσα από πολιτική συνεργασία, αυτή θα προκύψει αναγκαστικά μέσα από λαϊκή απαίτηση και πρωτοβουλία».
Αγαπητοί μου αδελφοί,
Ήρθε η ώρα που πρέπει ο λαός να δείξει το διαμέτρημα της δύναμής του, να κάνει γνωστά τα όριά του. Ήρθε η ώρα όλοι μαζί να πάρουμε στα χέρια μας τις τύχες μας.
Όσο παραμένουμε αδρανείς, όσο μένουμε υποτελείς σε εσφαλμένες ή αβάσταχτες επιλογές, τόσο καθιστούμε τον εαυτό μας συνυπεύθυνο στον αργό αλλά βέβαιο υπαρκτικό εκφυλισμό μας. Αν δεν ξυπνήσουμε, τελειώσαμε. Δεν θα υπάρχει συνέχεια!
Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε. Τα πάντα πρέπει να αλλάξουν. Και επειδή δεν θα τα αλλάξουν κάποιοι άλλοι, πρέπει να μπούμε στο παιχνίδι όλοι.
Όποιος πονάει για την κατάσταση και αγαπάει την αλήθεια έχει θέση σε αυτή την αλλαγή. Κανείς δεν περισσεύει. Όλες οι ανατροπές, όλες οι μεγάλες αλλαγές έγιναν από ηρωικούς ανθρώπους, κυρίως νέους. Όχι από συμβιβασμένους ούτε από αγανακτισμένους, αλλά από υγιώς επαναστατημένους. Όλοι μαζί και πρέπει και μπορούμε και επιβάλλεται να αλλάξουμε με δική μας πρωτοβουλία το μέλλον μας. Όχι με βία, αλλά με δύναμη και αποφασιστικότητα.
Όχι με μηδενιστικές επιλογές, αλλά με καθαρότητα, ηρωισμό και εξυπνάδα.
Σίγουρα και η δική μας ευθύνη ως λαού δεν είναι καθόλου μικρή. Συμφωνήσαμε με τις μικρονοϊκές πολιτικές επιλογές και τις κάναμε συνήθειες και νοοτροπία μας.
Η ανειλικρίνεια, η αδιαφορία, το βόλεμα, το εύκολο κέρδος, η προσβολή των θεσμών, η ύβρις κατά της πίστης και παράδοσής μας, η ασέβεια κατά του κράτους και των νόμων, οι αλόγιστες διεκδικήσεις αποτέλεσαν κομμάτια της ζωής του νεοέλληνα που δεν μας τιμούν καθόλου. Δεν μας φταίνε μόνον οι άλλοι είτε αυτοί λέγονται κερδοσκόποι είτε ξένα συμφέροντα είτε πολιτικοί.
Το δικό μας μερίδιο ευθύνης για το σημερινό μας κατάντημα δεν είναι ευκαταφρόνητο. Η λύση της μετάνοιας και αλλαγής είναι μονόδρομος.
Τους άλλους δεν μπορούμε να τους αλλάξουμε. Τη δική μας όμως νοοτροπία και ζωή έχουμε και τη δυνατότητα και την ευθύνη να τις διορθώσουμε. Ας αρχίσει ως επανάσταση αυτή η αλλαγή από τους εαυτούς μας. Αυτό είναι το πιο ηρωικό.
Ομολογώ ότι και ως Εκκλησία μας κάνανε κομμάτι του καταρρεόντος κρατικού συστήματος.
Γι’ αυτό και συχνά μας παρερμηνεύει ο λαός. Αγκαλιάσαμε το κράτος, στηριχθήκαμε σε αυτό και τραυματίσθηκε η βαθειά σχέση μας με τον λαό. Τον υπηρετήσαμε μεν ως πονεμένο και φτωχό, αλλά δεν τον αγκαλιάσαμε ως κομμάτι της υπόστασής μας.
Τουλάχιστον δεν καταφέραμε να μας νοιώσει έτσι. Μολύνθηκε το γάλα της μάνας του, της Εκκλησίας, και απέστρεψε το πρόσωπό του από το στήθος της.
Αυτό είναι ο,τι χειρότερο υπάρχει. Ο λαός είναι ό,τι ιερώτερο έχουμε μετά τον Θεό και η Εκκλησία στη φύση της είναι η ανάσα του λαού. Αυτήν την ανάσα τελευταία στερηθήκαμε. Ήρθε η ώρα να ξαναρχίσει ο ζωτικός θηλασμός.
Δεν αμφισβητώ βέβαια ότι είμαστε και θύματα. Κάποιοι μας ξεγέλασαν. Κάποιοι διαχειρίσθηκαν τα θέματά μας με ένοχη ανικανότητα.
Κάποιοι μας διέσυραν διεθνώς και μας οδήγησαν στα στόματα των θηρίων αυτού του κόσμου είτε από επιπολαιότητα είτε ενδεχομένως και από ύποπτες σκοπιμότητες. Και να πού φτάσαμε! Ισοπεδωθήκαμε στο μηδέν της περιουσίας μας και στο τίποτα της αξιοπρέπειάς μας.
Παρά ταύτα δεν ψάχνουμε για ενόχους. Τώρα επειγόμαστε για λύσεις.
Λύσεις όμως που δεν πατάνε τον λαό, αλλά ανασταίνουν την τιμή του. Ήρθε η ώρα που θα πρέπει όσοι παίρνουν αποφάσεις να καταλάβουν τι συμβαίνει στα σπίτια, στους δρόμους, στα μαγαζιά και στην καθημερινότητα. Τι συμβαίνει στις ψυχές μας. Αυτό δεν θα το μάθουν από την τρόϊκα ούτε από τις μεταξύ τους διαβουλεύσεις.
Θα το μάθουν από τον λαό. Πρέπει την φωνή μας να την ακούσουν. Δεν γίνεται αλλιώς.
Θα ήθελα λοιπόν να πω σε όσους δεν μπορούν να πληρώσουν την λεγόμενη «έκτακτη εισφορά ακινήτων» να μη φτάσουν σε απόγνωση. Να ξέρουν ότι θα βρεθούμε όλοι ενωμένοι στο πλευρό τους και θα φωνάξουμε μαζί: «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος».
Ας καταλάβουν ότι δεν έχουμε. Δεν μπορούμε. Φτάσαμε στα όριά μας, αλλά αρνούμαστε να μας τελειώσουν. Αν αδρανήσουμε δεν θα το καταλάβουν. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός προφήτευσε πριν από διακόσια πενήντα χρόνια λέγοντας: «Θα σας βάλουν βαρύ και δυσβάσταχτο φόρο ακόμη και στα παράθυρα και στα κοτέτσια, αλλά όμως δεν θα προλάβουν».
Πράγματι, δεν θα προλάβουν! Μη λυγίσετε μπροστά στην οικονομική χρεωκοπία. Αυτήν ήδη τη ζούμε. Αρνηθείτε τη χρεωκοπία της αξιοπρέπειας, της ιστορίας, της εθνικής συνείδησης. Αυτά μπορούμε και πρέπει να τα διεκδικήσουμε μέχρι τελευταίας ρανίδας. Έστω τώρα, την τελευταία στιγμή.
Τα Μεσόγεια και η Λαυρεωτική είναι μια ευλογημένη περιοχή που μέχρι πρότινος έσφυζε από ανάπτυξη και ευημερία. Τον τελευταίο όμως καιρό όλο και πληθαίνουν αυτοί που με απόγνωση στρέφονται στην Εκκλησία η όπου βρουν, και εκλιπαρούν για συμπαράσταση και βοήθεια.
Πολλοί έχουν λυγίσει, έχουν οικονομικά γονατίσει. Δεν μπορούν να θρέψουν τα παιδιά τους. Έχασαν τον ύπνο τους. Ζουν την απειλή του παρόντος και με τον φόβο του μέλλοντος.
Έχουν ιδιοκτησίες, αλλά δεν έχουν χρήματα. Αυτοί πως θα πληρώσουν; Πού να τα βρουν; Θα τους πάρουν το σπίτι; Θα τους κόψουν το ρεύμα; Είναι δυνατόν να βυθίσουν στο σκοτάδι την Κερατέα η το Λαύριο που φιλοξενούν το μεγαλύτερο εργοστάσιο της ΔΕΗ στην πατρίδα μας;
Ό,τι και να συμβεί, αδελφοί μου, θα ήθελα να ξέρετε ότι η τοπική Εκκλησία μας θα δώσει τα πάντα για να σταθεί στο πλευρό σας. Αν σε έναν κόψουν το ρεύμα, εμείς θα το κόψουμε σε όλους τους ναούς.
Θα κάνουμε γάμους με κεριά στα χέρια και λειτουργίες με δάκρυα στα μάτια. Με κανέναν τρόπο δεν θα δεχθούμε, τη στιγμή που νοικοκυριά είναι βυθισμένα στο σκοτάδι, οι ναοί να λειτουργούν με αναμμένους τους πολυελαίους.
Όλοι μαζί λοιπόν τώρα, οφείλουμε να πιέσουμε τους εκπροσώπους μας περισσότερο από όσο τους πιέζουνε οι δανειστές.
Γιατί η ανάγκη μας για επιβίωση ξεπερνάει την ανάγκη τους να κυριαρχήσουν πάνω μας. Γιατί η αξιοπρέπειά μας αξίζει περισσότερο από τα πάσης φύσεως συμφέροντα.
Γιατί η εθνική μας υπερηφάνεια στηρίζεται σε μια ιστορία που όλοι τους ζηλεύουν. Γιατί την Ευρώπη την βλέπουμε περισσότερο ως οικογένεια που κατανοεί την δυσκολία των λαών παρά ως θηλιά που οδηγεί σε ασφυξία τις κοινωνίες.
Δεν μας έμεινε τίποτε άλλο από το να μεταμορφώσουμε ξανά την Ελλάδα σε πατρίδα μας, την ιστορία της σε ταυτότητά μας, τα παραδείγματα των προγόνων μας σε βιώματά μας και να επιστρέψουμε από τον ασύνετο νεοπλουτισμό στην αξιοπρεπή λιτότητα και ολιγάρκεια, από τις υποτελικές υποχωρήσεις στον ηρωισμό και από τον παγκόσμιο διασυρμό στην εθνική υπερηφάνεια και τον πανθομολογούμενο θαυμασμό.
Έτσι, ο Θεός, όπως λέγει και ο λαός, δεν θα μας αφήσει, γιατί με αυτόν τον τρόπο δεν θα Τον έχουμε κι εμείς αφήσει.
Με πατρικές ευχές και την ελπίδα της αφύπνισης,
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Αν σε έναν κόψουν το ρεύμα, εμείς θα το κόψουμε σε όλους τους ναούς.''
ΑπάντησηΔιαγραφήΔενθαταν προτιμώτερο να δωκει η Εκκληισα κατι παραπάνω για να μη κοψουν το ρευμα σε συμπολιτες μας
αντις αυτων των μελλοδραματικών;
Νοσφεράτε,καλησπέρα. Σε ευχαριστώ για την παρουσία σου και το σχόλιο σου. Για τον συγκεκριμένο ιεράρχη θα σου πω το εξής: έχει ζητήσει από πέρσι να μην πληρώνεται απ' το δημόσιο (το ζήτησε και ο Αλεξανδρουπόλεως) και το δημόσιο δεν του έχει κόψει ακόμα το μισθό!!!Η αναφορά του για το κόψιμο του ρεύματος στους Ναούς λειτουργεί κατά τη γνώμη μου σαν μεταφορά: είναι σα να λέει"δεν θα' χομε εμείς βυζαντινές φωταψίες, όταν ο άλλος δεν έχει ρεύμα"(ξέρω δεν πείθω, αλλά αυτή είναι η γνώμη μου). Φυσικά (αν έχει τη δυνατότητα) θα πρέπει να βοηθήσει και υλικά...Το κείμενο είναι μεγάλο και βεβαίως ελεύθερα ο καθένας δύναται να εκφράσει τις αντιρρήσεις του. Το αναπάντεχο για μένα ήταν ότι πήγε να μας κάνει μαθήματα χριστιανικής ηθικής ο...νεοφιλελεύθερος Πάσχος. Δες εδώ: http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_05/10/2011_1296434.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ρωτώ αφού το παίζει τιμητής και "Καθαρός": έχει ακούσει το "παντὶ αἰτοῦντι σε δίδου, καὶ ἀπὸ τοῦ αἴροντος τὰ σὰ μὴ ἀπαίτει" (Λουκά 6,30);
Αμ, τ' άλλο;Κατά Π.Μ. ο π.Νικόλαος "..θέλησε να μεταμορφωθεί σε θρησκευτικό Αλέξη Τσίπρα της εποχής". Καλά ξέρομε ότι ο Π.Μ. είναι δεξιός, κουράζει η επανάληψη...
κοιτα φιλε .. Το δικο μου σχόλιο ειχε το εξής νοημα : εχω βαρεθει τα μεγαλα λόγια. Ωραια η ιδεα να κοπει το ρευμα και στις εκκλησιες .. Μπορουν να το κανουν απο τωρα ..Ας μην αναβουν φωτα και ας δινουν τα χρηματα που γλυτωνουν οι εκκλησιες στον πασχοντα συνανθρωπο .. Θελει ο συγκεκριμμένος Μητροπολιτης να του κοψουν τον μισθό και δεν.. του το κοβουν; Κανενα προβλημα .. Αν θελει ας τον περνει και να τον καταθετει ολο σε ενα λογαρισασμό για τους Φτωχους ..
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι ας το κανει σιωπηλα και με σεμνοτητα και οχι να διατυμπανιζει
και ας το κανουν και οι παπαδες μας και ας αναλάβει επιτελους η εκκλήσιας τον μισθο τους μπας και γλυτωσουν καμμια δεκαρια χιλιαδες Δ. Υ (που δεν εχουν αλλο στηριγμα ) απο την εφεδρεια απολυση ..
Και ας παραιτηθουν απο τα τυχερα ή αν οχι να δινονται ολα υπερ Φτωχών σε κοινωνικά παντοπωλεια κ.α
και να μη γινεται καμμια απολύτως μεγαλοπρπεής τελετή αλλά να οργανώνονται λαικά συσιτια αποτην Εκκλησια οπου να μπορουν να φανε ολοι - και χριστιανοι και μη χριστανοι και ελληνες και μεταναστες πασχοντες συνανθρωποι ..
Αγαπα το πλησιον σου λέμε - σεμνα , χωρις διαφημιση χωρις μεγαλα λόγια ..
Ας το κανει η Εκκληισα τωρα ..Ας μη το κανει για το κρατος και τους δανειστες κλπ
Ας το κανει απευθειας για τους φτωχους .. Υπαρχουν μπολικοι
αυτο ηθελα να πώ και τα ΜΕΓΑΛΑ ΛΟΓΙΑ ειναι ...φτωχεια ..
Φιλικοτατα πάντα
και νασαι σιγουρος πως αν κανει αυτη την στροφή προς την Αγαπη με ειλικρινεια αν μονη της αναλάβει την μισθοδοσια των ιερεων αν αυτή πια δωσει - οχι στο κρατος - αλλά απευθειας στους φτωχους τον ενα απο τους δυο χειτωνες της - αν το ξαναλέω το κανει ειλικρινά με ταπεινοτητα και αγαπη τοτε ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ και η εκκλησια - οχι πλουτο υλικό ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΙΣΩς ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ..
ΑπάντησηΔιαγραφήαν ομως συνεχισει τα παχειαλόγια θα ..χασει. Μπορει να διαφυλάξει τον πλουτο της (και μη μας κρυβεται ) αλλά θα χασει κατι σημαντικώτερο
Για τα του μισθού: Ίσως να το έχει κάνει ήδη χωρίς να το γνωρίζει κανείς...Δεν το ξέρω...Για τα υπόλοιπα ποιος μπορεί να διαφωνήσει μαζί σου; Δεν ξέρω βέβαια αν η Εκκλησία έχει αυτή τη "μυθική" περιουσία που κάποιοι της αποδίδουν. Γνωρίζω ότι υπάρχουν "πλούσιες" και "φτωχές" ενορίες. Αν έχει την οικονομική δυνατότητα ν' ανταποκριθεί στη μισθοδοσία, χωρίς όμως να κάνει εκπτώσεις στο φιλανθρωπικό της έργο, τότε ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν. Συμφωνώ μαζί σου ότι η προσκόλληση της στο κράτος δεν την οφελεί αλλά αντιθέτως τη ζημειώνει. Στα συσσίτια -τουλάχιστον των ενοριών που έχω υπόψη μου- τρώνε όλοι οι ανεξαρτήτως θρησκείας, εθνικότητας κλπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝοσφεράτε,
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ευχαριστώ για την στάση σου στο ταπεινό κονάκι μας και για τον εποικοδομητικό διάλογο. Απ'τη Σπηλιά σου περνώ καθημερινά (ως μειράκιον δεν σχολιάζω συχνά, αλλά παρακολουθώ όσο μπορώ το λίαν ενδιαφέρον περιεχόμενο των αναρτήσεων σου). Να είσαι καλά.
κι εγω σ'ευχαριστω για τηνν ευγενεια σου και τον τροπο που αντιμετωπισες την κριτική μου. Αν η εκλησια (ως συνολο)ακολουθουσε τοπαραδειγμα της ευγενειας σου θα ημασταν πολύ πιο ευτυχισμένοι ως χωρα και κοινωνια ..και ..πιο χριστιανοι ασχετως θρησκευματος
ΑπάντησηΔιαγραφήισως πιο φτωχοι αλλά πιο ευτυχισμένοι. Δεν χρειαζομαστε πολλά αλλά την αγαπη .. Χαιρετω .
Τι κάνει η Εκκλησία για την οικονομική κρίση; Πώς βοηθάει τον πολίτη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ερώτημα με βασάνιζε, μέχρι που έριξα μια ματιά γύρω μου. Θα 'θελα να τη μοιραστώ μαζί σας.
Στην πόλη μου (Ρέθυμνο) λειτουργούν οργανωμένα συσσίτια σε 3 ενορίες, τα 2 μάλιστα εδώ και δεκαετίες. Τις προάλλες βρέθηκα στη Μονή Σωτήρος Κουμπέ και διαπίστωσα πως έρχονται κάποιοι και τρώνε κάθε μέρα εκεί, πράγμα άγνωστο στην τοπική κοινωνία. Η πλειοψηφία που τρέφεται έτσι είναι αλλοδαποί ή παιδιά τους, σε μεγάλο ποστοστό μη χριστιανοί.
Η Μητρόπολή μας έχει Φιλόπτωχο Ταμείο που βοηθάει, στα σοβαρά, πρόσωπα κ΄ οικογένειες με τρομερές ανάγκες. Το ίδιο και το "Γραφείο ΕΛΠΙΔΑ", ενορία Αγ. Κων/νου Ρεθύμνου, αληθινοί αγωνιστές!
Στην ενορία μου, ο παπάς (πτυχ. φιλολογίας) κάνει δωρεάν φροντιστήριο σε φτωχά παιδιά. Σε άλλη ενορία λειτουργεί από φέτος Σχολή Γονέων...
Έμαθα, μέσω εργαζόμενου στο Νοσοκομείο μας, ότι παπάς (με ονοματεπώνυμο) πάει εκεί κάποιες νύχτες και αναζητά κατάκοιτους ασθενείς χωρίς βοηθό, τους οποίους φροντίζει κρυφά από την κοινωνία.
Για το σημερινό Αρχιερατικό Επίτροπο έχει ειπωθεί: Αν πάει στον παράδεισο ο π. Νικόλας, θα τον πάει ο στρατός του. -Δηλαδή; -Οι περιθωριακοί άνθρωποι που κάνει φίλους, τους κάνει παρέα και τους δίνει αξία και πρόσωπο στην κοινωνία.
Ανάλογος "στρατός" ακολουθεί, όπως μαθαίνω, και στον αρχιεπίσκοπο Κρήτης. Κι εκεί φυσικά συσσίτια κ.τ.λ.
Η πιο φτωχή Μητρόπολη εν Ελλάδι, Λάμπης, Συβρίτου και Σφακίων (νότια νομού Ρεθ.), στέλνει φαγητό στα σπίτια ηλικιωμένων με ανάγκες.
Αναρωτιέμαι λοιπόν: υπάρχει ενορία στην Ελλάδα που δεν τρέφει φτωχούς, είτε σε φαΐ είτε σε χρήμα; (Και πόσες κάνουν πολύπλευρη ανθρωπιστική δράση;) Υπάρχει Μητρόπολη χωρίς Φιλόπτωχο Ταμείο και άλλες προσπάθειες αγάπης; Υπάρχει παπάς που δεν έχει βοηθήσει κάποιους (με την εξομολόγηση) να λυτρωθούν από την κατάθλιψη, από εξαρτήσεις κ.τ.λ.;
Κι αν υπάρχουν, θα είναι εξαιρέσεις. Και οι "κακοί" παπάδες θεωρώ πως είναι εξαιρέσεις, οι δε χλιαροί γίνονται θερμοί από την πίεση του πόνου και των αιτημάτων, που βλέπουν κάθε μέρα. [Συνεχίζεται]
Θ. Ρηγινιώτης
[2ο μέρος]
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μεσογαίας -που έχει κι αυτός τέτοια δράση- έχει προσφέρει όλα τα έσοδα του βιβλίου του "Εκεί που δε φαίνεται ο Θεός" (δηλ. τον πνευματικό του μόχθο) στο Ιατρείο Τελικού Σταδίου που υπάρχει στη Μητρόπολή του.
Ο Θεσσ/νίκης Άνθιμος επίσης βοηθάει πολλούς εμπερίστατους, μάλιστα είπε ο ίδιος στην ομιλία του την περασμένη Κυριακή περί Αγάπης ότι η Μητρόπολη σπουδάζει παιδιά από τα Σκόπια! (Το είπε ως επιχείρημα, που ανέπτυξε τη θέση ότι και τους Σκοπιανούς πρέπει να αγαπάμε!)...
Τι κάνουν οι άλλες Μητροπόλεις, θα ξέρει ο κάθε ντόπιος ασφαλώς, αρκεί να το ψάξει λίγο...
Περί εκκλ. περιουσίας: το ρευστό της Εκκλησίας δεν ξέρω πόσο είναι. Υπάρχουν πάντως αρκετές φτωχές Μητροπόλεις, Ορεινές κ.τ.λ. Η ακίνητη περιουσία δεν πρέπει επ' ουδενί να δοθεί σε ιδιώτες (άλλωστε τα πιο πολλά είναι δάση, που πρέπει να μείνουν δάση). Αν δοθεί, κινδυνεύει εν ριπή οφθαλμού να έχει πουληθεί σε ξένους επενδυτές! Και, αν έχει βάλει χέρι το Κράτος, ίσως φαγωθούν κιόλας τα λεφτά, αντί να πάνε για το λαό.
Ίσως σε κάποια χρόνια -όπως πάμε- οι εκκλησιαστικές εκτάσεις να είναι το μόνο ελληνικό έδαφος που έχει απομείνει!
Μήπως -λέμε τώρα- γι' αυτό έχουν φαγωθεί μερικοί να δόσει η Εκκλησία την περιουσία της; Για να γίνουμε Παλαιστίνιοι των Βαλκανίων εδώ πέρα;
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.
Φίλε Θοδωρή, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα εμπεριστατωμένα σου σχόλια. Να είσαι καλά!
ΑπάντησηΔιαγραφή