Εικόνα: vatopaidi.wordpress.com |
Την αυγή του 20ού αιώνα (ή μάλλον το σούρουπο του 19ου),
το καλοκαίρι του 1900, ξεσπάει στην Κίνα η Επανάσταση των Μπόξερς, με
σκοπό την εκθεμελίωση κάθε ευρωπαϊκής και ρωσικής επιρροής στη μεγάλη
και βασανισμένη αυτή χώρα. Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της επανάστασης το
μίσος και η βία ξεχειλίζουν, με αποτέλεσμα τη θανάτωση 222 ορθόδοξων
Κινέζων, που, με πνευματικό τους πατέρα τον ιερέα Μητροφάν Τσι Τσουνγκ,
φόρεσαν το «χιτώνα του αίματος», προτιμώντας το θάνατο και τα
βασανιστήρια από το να αρνηθούν τη χριστιανική τους πίστη. Είναι οι άγιοι μάρτυρες οι εν Κίνα,
ανάμεσά τους ηλικιωμένοι, γυναίκες και μικρά παιδιά, που θανατώθηκαν
χωρίς έλεος, μιμούμενοι το παράδειγμα των αρχαίων χριστιανών μαρτύρων
και ανοίγοντας τον 20ό αιώνα με χριστιανικό αίμα (αργότερα θα
ακολουθούσε κι άλλο, σε πολλές χώρες, αποδεικνύοντας ότι η Εκκλησία,
όταν είναι γνήσια, είναι Εκκλησία μαρτύρων και όχι εξουσίας)· και
τιμώνται δίκαια, στις 11/24 Ιουνίου κάθε χρόνο[1], από την Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή Χονγκ Κονγκ και Νοτιοανατολικής Ασίας, με ολονύκτια αγρυπνία και λειτουργία προς τιμήν τους[2]. Αναφέρουμε ονομαστικά τους αγίους Κλήμη Κούυ Κιν, Ματθαίο και Βιτ Χάι Τσουάν, Ιβάν Τσι Τσουνγκ
(7 ετών, τον ακρωτηρίασαν, και κατόπιν δήλωσε: «δεν είναι σκληρό να
πονάς για το Χριστό»· τελικά αποκεφαλίστηκε και το σώμα του κάηκε) και Ησαΐα Τσι Τσουνγκ (ο Ησαΐας και ο Ιβάν παιδιά του αγ. Μητροφάν Τσι Τσουνγκ), καθώς και τις αγίες Τατιάνα (σύζυγο του αγ. Μητροφάν), Μαρία (μνηστή του αγ. Ησαΐα Τσι Τσουνγκ), Άννα Τσούι, Ία Ουέν (δασκάλα, που βασανίστηκε δύο φορές, τη δεύτερη μέχρι θανάτου), ενώ είναι ακόμη καταγεγραμμένο πλήθος ονομάτων.
--------------------------
[1]
Η διπλή αυτή ημερομηνία δηλώνει 11 Ιουνίου με το παλαιό ημερολόγιο και
24 Ιουνίου με το νέο ημερολόγιο. Υπ’ όψιν ότι πολλές ορθόδοξες Εκκλησίες
στον κόσμο (όπως της Ρωσίας –η Ιερά Σύνοδος της οποίας τίμησε πρώτη
τους Κινέζους νεομάρτυρες– των Ιεροσολύμων κ.ά.) ακολουθούν το παλαιό
ημερολόγιο, αλλά είναι ενωμένες με τη δική μας Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν
ανήκουν στους λεγόμενους «Παλαιοημερολογίτες» της Ελλάδας, που έχουν
αποκοπεί από το σύνολο των Ορθοδόξων Εκκλησιών και θεωρούν ότι μόνοι
αυτοί διασώζουν το γνήσιο χριστιανικό φρόνημα.
[2]Βλ. Γεωργίου Εμμ. Πιπεράκη, Ο Χριστός στην Ασία, ό.π., σελ. 173-206, 244-253 και 289-297, και Διαδίκτυο, ιστοσελίδα της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Χονγκ Κονγκ και ΝΑ Ασίας,
απ’ όπου ζητήσαμε και μας έστειλαν πλήρη στοιχεία για τους Κινέζους
αγίους, καθώς και την εικόνα τους. Ευχαριστούμε γι’ αυτό. Θεόδωρος Ι. Ρηγινιώτης, Τα αλεξικέραυνα του θανάτου Σύγχρονοι άγιοι και όσιοι στην Ορθόδοξη Εκκλησία, Ανάπτυξη εισήγησης σε ημερίδα του Ομίλου Ουνέσκο Ρεθύμνου, Αύγουστος 2004 (απόσπασμα)
Ολόκληρο εδώ:
Βλ. του ιδίου, Σύγχρονοι άγιοι, εκδόσεις Όμορφος Κόσμος , Ρέθυμνο 2005.
Η αγία Ία (εικόνα από εδώ) |
Διαβάστε επίσης:
Ο άγιος Μητροφάνης ο Κινέζος και οι συν αυτώ (με πλούσιο φωτογραφικό υλικό)-vatopaidi
Μητροπολίτου Προικοννήσου Ιωσήφ, ΣΙΝΙΚΟΝ ΚΛΕΟΣ -Ι.Μ. ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ
- Του ιδίου, ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΕΝ ΚΙΝΑ-ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΝ ΕΓΚΟΛΠΙΟΝ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΚΙΝΕΖΟΙ - CHINESE ORTHODOX CHRISTIANS-ΝΟΣΤΟΣ
Η Ορθοδοξία στην Κινα, άλλοτε και τώρα-ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Η θρησκευτική Ιστορία της Κίνας-Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΑΠΩ ΑΝΑΤΟΛΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου