Μεγάλο προβληματισμό έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη το νέο σχέδιο νόμου για τις μεταμοσχεύσεις, με δεδομένο ότι:
"Εν δυνάμει δωρητές οργάνων θα γίνονται πλέον όλοι οι θανόντες ενήλικοι πολίτες, με «εικαζόμενη συναίνεση» εφόσον δεν έχουν δηλώσει όσο ζούσαν την αντίθεσή τους"(Ελευθεροτυπία, 31-3-2011).
Ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις, έντονη αντιπαράθεση απόψεων με πολλά σχόλια μπορείτε να δείτε στους παρακάτω συνδέσμους:
Μετά το θάνατο, το σώμα μας ανήκει στο κράτος;(E-Lawyer)
Ελεύθερες μεταμοσχεύσεις ναι, κατασχέσεις οργάνων όχι!(To Μανιτάρι του Βουνού)
Δωρεάν προσφορά ή …κατάσχεση οργάνων;(Η καλύβα ψηλά στο βουνό)
Ένα εξαιρετικά σημαντικο νομικό ζήτημα: Μετά το θάνατο, το σώμα μας ανήκει στο κράτος;(Η ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΟΣΦΕΡΑΤΟΥ)
Όλοι μας δωρητές οργάνων (update)-ο δείμος του πολίτη
Δεν μπορεί να υπάρξει “ανθρωπιά” ex lege. Όλα αυτά θυμίζουν…βιοπολιτική.
Τα’ λεγε ο έρμος ο Agamben στο “Homo Sacer” εδώ και χρόνια:“Το νέο
πολιτικό σώμα της Δύσης συγκροτείται από τα απολύτως φονεύσιμα σώματα
των υπηκόων”(Homo Sacer,εκδ. Scripta,σελ.199).
Και παρακάτω:”…ζωή και θάνατος δεν αποτελούν κυριολεκτικώς επιστημονικές έννοιες, αλλά πολιτικές έννοιες, που ως τέτοιες,αποκτούν ένα νόημα μόνο διαμέσου μιας απόφασης..”(ό.π.,σελ.253).
Και κυρίως: “Ως εκ τούτου δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι μεταξύ των ένθερμων υποστηρικτών του εγκεφαλικού θανάτου και της νεωτερικής βιοπολιτικής συγκαταλέγονται και εκείνοι οι οποίοι επικαλούνται την παρέμβαση του κράτους, το οποίο, αποφασίζοντας τη στιγμή του θανάτου, θα επιτρέπει την ακώλυτη παρέμβαση πάνω στον “ψευδοζωντανό”, όταν αυτός βρίσκεται στην αίθουσα ανάνηψης”(ό.π., σελ. 254).
Και παρακάτω:”…ζωή και θάνατος δεν αποτελούν κυριολεκτικώς επιστημονικές έννοιες, αλλά πολιτικές έννοιες, που ως τέτοιες,αποκτούν ένα νόημα μόνο διαμέσου μιας απόφασης..”(ό.π.,σελ.253).
Και κυρίως: “Ως εκ τούτου δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι μεταξύ των ένθερμων υποστηρικτών του εγκεφαλικού θανάτου και της νεωτερικής βιοπολιτικής συγκαταλέγονται και εκείνοι οι οποίοι επικαλούνται την παρέμβαση του κράτους, το οποίο, αποφασίζοντας τη στιγμή του θανάτου, θα επιτρέπει την ακώλυτη παρέμβαση πάνω στον “ψευδοζωντανό”, όταν αυτός βρίσκεται στην αίθουσα ανάνηψης”(ό.π., σελ. 254).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου