Χ. Οικονόμου, Οι Κόρες του Ηφαιστείου, εκδόσεις Πόλις, Αθήνα 2017, σελ. 69.
Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
▼
Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023
Κυριακή 18 Ιουνίου 2023
Ανθολόγιον 289: Κώστας Αγόρας [Περί Ιστορίας]
Άλλο "Ιστορία" που σημαίνει Ελευθερία, Ενδεχομενικότητα, Ιστορικότητα και άλλο απλή "Χρονική Διάρκεια" που σημαίνει Χρονικότητα.
[πηγή]
***
[update: 19/8/2023]
Η "χρονικότητα" (χρόνος) αναφέρεται στην κτιστότητα (=κτιστός) του ανθρώπου. Αλλά η "ιστορικότητα" (ιστορία) αναφέρεται στην προσωπότητα (=πρόσωπο) του ανθρώπου.
Ο άνθρωπος έχει το παράδοξο να είναι φύσει κτιστός (έγχρονος) αλλά και κλήσει προσωπικός (ιστορικός).
Επειδή είμαστε φύσει κτιστοί, πεπερασμένοι (=χρονικότητα) αλλά κλήσει προσωπικοί (=ιστορικότητα) γι' αυτό κουτσαίνουμε.
***
Δείτε και το βιβλίο του Κώστα Αγόρα, Ο διανοιγμένος άνθρωπος, εκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2017.