Ἐκ μέρους γὰρ γινώσκομεν καὶ ἐκ μέρους προφητεύομεν· ὅταν δὲ ἔλθῃ τὸ τέλειον, τότε τὸ ἐκ μέρους καταργηθήσεται. Ὅτε ἤμην νήπιος, ὡς νήπιος ἐλάλουν, ὡς νήπιος ἐφρόνουν, ὡς νήπιος ἐλογιζόμην· ὅτε δὲ γέγονα ἀνήρ, κατήργηκα τὰ τοῦ νηπίου. Βλέπομεν γὰρ ἄρτι δι' ἐσόπτρου ἐν αἰνίγματι, τότε δὲ πρόσωπον πρὸς πρόσωπον· ἄρτι γινώσκω ἐκ μέρους, τότε δὲ ἐπιγνώσομαι καθὼς καὶ ἐπεγνώσθην. Νυνὶ δὲ μένει πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη, τὰ τρία ταῦτα· μείζων δὲ τούτων ἡ ἀγάπη (Πρός Κορινθίους A' 13,9-13).
ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
▼
Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016
Σάββατο 27 Φεβρουαρίου 2016
Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2016
Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016
Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016
Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2016
Ο ανυπότακτος και ασυμβίβαστος παπα-Γιώργης Χιωτάκης
πηγή: Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΟΠΕΛΑΓΑ
"Έφυγε" προσωρινά από κοντά μας ένας από τους "Σφακιανούς παπάδες". Τίμησε το ράσο που φορούσε όσο λίγοι ιερείς. Όλη του τη ζωή υπηρέτησε το Χριστό και το Λαό του Θεού. Αγαπήθηκε από το ποίμνιό του και έγινε γνωστός στο πανελλήνιο για τις ανατρεπτικές ιδέες του αλλά και για τους κοινωνικούς και πολιτικούς του αγώνες.
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ.
Δείτε και:
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2016
Τρίτη 16 Φεβρουαρίου 2016
Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016
Ανακοίνωση του Παγκρήτιου Συνδέσμου Θεολόγων για τη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας
Τα μέλη του Παγκρήτιου Συνδέσμου Θεολόγων πληροφορηθήκαμε με αγαλλίαση και χαρά τη σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας, από 16 έως 27 Ιουνίου 2016, στην Κρήτη.
Οι Θεολόγοι της Κρήτης συνεορτάζομε για το μεγάλο εκκλησιαστικό γεγονός, το οποίο πληροί όλους τους Ορθοδόξους με αισθήματα αισιοδοξίας και αναστάσιμης ελπίδας. Ως ταπεινά μέλη της Εκκλησίας, με παρακαταθήκη το Κυριακό λόγιο «ἀπό Ἱεροσολύμων μή χωρίζεσθαι, αλλά περιμένειν τήν ἐπαγγελίαν τοῦ Πατρός», προσβλέπομε στην εόρτια ημέρα της Ορθοδοξίας ως επιβεβαίωση της Πεντηκοστής, ως μαρτυρία της πνοής του Παρακλήτου.
Αναγνωρίζοντας την ιστορική σημασία της χαρμόσυνης είδησης, συγχαίρομε την τοπική μας Εκκλησία, την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Εκκλησίας Κρήτης και τις Ιερές Μητροπόλεις της Κρήτης, καθώς επίσης όλως εξαιρέτως τη Μητέρα Εκκλησία, το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ιδιαιτέρως συγχαίρομε την Αυτού Θειοτάτη Παναγιότητα τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, επειδή επί της θεοφιλούς Πατριαρχείας του, με τη δική του σεπτή και υψηλή συμβολή, ευοδούται η σύγκληση της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Επιπλέον, συγχαίρομε την Αυτού Θειοτάτη Παναγιότητα για τα υψηλά καθήκοντα της Προεδρίας σε αυτήν. Ευχόμαστε να έχει την από Θεού δύναμη. για την αίσια έκβαση αυτού του υψηλού οικουμενικού εκκλησιαστικού καθήκοντος.
Δοξάζομε το Πανάγιο Πνεύμα το οποίο «ὅλον συγκροτεῖ τόν θεσμόν τῆς Ἐκκλησίας». Ο Άγιος Τριαδικός Θεός μάς αξιώνει να ζήσομε το γεγονός το οποίο ανέμεναν οι χριστιανοί επί αιώνες. Η τιμή και η ευθύνη είναι μεγάλη επειδή η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος πρόκειται να συνέλθει στη Μεγαλόνησό μας. Προσευχόμαστε να φανούμε αντάξιοι αυτής της μεγάλης τιμής και ευλογίας.
Ο Σύνδεσμός μας, με την ευλογία της τοπικής μας Εκκλησίας, της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου της Εκκλησίας Κρήτης και των κατά τόπους Ιερών Μητροπόλεων, προτίθεται να αναλάβει δράσεις προκειμένου να ενημερωθούμε όλοι μας περισσότερο και να μετέχουμε ταπεινά, από τη δική μας θέση, στο μεγάλο γεγονός της Εκκλησίας.
«Προσκαρτεροῦντες ὁμοθυμαδόν τῇ προσευχῇ καί τῇ δεήσει», ευχόμαστε ταπεινά για την ευόδωση των ιερών σκοπών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου και τις κατά Θεόν αποφάσεις της.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Γεώργιος Στριλιγκάς Ιορδάνα Δούκη
Παρουσίαση του νέου βιβλίου του Νίκου Ψιλάκη "Πολυφίλητη" στις 15/2/2015 στην Αθήνα
Ο
Κώστας Γεωργουσόπουλος παρουσιάζει
την Πολυφίλητη,
το
νέο ιστορικό μυθιστόρημα του Νίκου
Ψιλάκη
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ
15 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 19:00
ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΚΡΗΤΙΚΗΣ
ΕΣΤΙΑΣ
Ένα
από τα συγκλονιστικότερα γεγονότα της
ιστορίας, η 22χρονη πολιορκία του Χάνδακα
(1647-1669), θα βρεθεί τη Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου,
στο επίκεντρο μιας εκδήλωσης αφιερωμένης
στη σχέση λογοτεχνίας και ιστορίας. Ο
Κώστας Γεωργουσόπουλος θα παρουσιάσει
την Πολυφίλητη,
το νέο ιστορικό μυθιστόρημα του Νίκου
Ψιλάκη, ένα έργο που διαδραματίζεται
στα χρόνια του Κρητικού Πολέμου και
αφουγκράζεται τις φωνές των αφανών,
εκείνων που βίωσαν την πείνα, τη δίψα,
τη στέρηση, εκείνων που αναζήτησαν την
ελπίδα και γεύτηκαν πολλές φορές τη
διάψευση.
Δυο
σημαντικοί πνευματικοί και κοινωνικοί
φορείς της Αθήνας, η Κρητική Εστία και
η Παγκρήτιος Ένωση Αττικής ανέλαβαν
την πρωτοβουλία να παρουσιάσουν στο
αθηναϊκό κοινό το έργο του Νίκου Ψιλάκη
και να αναδείξουν το γεγονός που δεν
σήμανε μόνο την κατάληψη της Κρήτης από
τους Οθωμανούς, αλλά και την αλλαγή του
γεωπολιτικού χάρτη της Ανατολικής
Μεσογείου. Η εκδήλωση θα γίνει στο
αμφιθέατρο της Κρητικής Εστίας (Στράβωνος
12, Παγκράτι), στις 7 το απόγευμα.
Τον
συγγραφέα θα προλογίσει ο Πρόεδρος της
Κρητικής Εστίας Χαράλαμπος Σαλβαράκης
και θα απευθύνει χαιρετισμό ο Πρόεδρος
της Παγκρήτιας Ένωσης Γιώργος Μακριδάκης.
Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει
ο ίδιος ο συγγραφέας. Μετά την εκδήλωση
θα ακολουθήσει κρητικό κέρασμα.
Με
την Πολυφίλητη ο Νίκος Ψιλάκης επιχειρεί
μια νέα ανάγνωση της ιστορίας αναδεικνύοντας
την ανθρώπινη περιπέτεια μέσα από μιαν
ελκυστική αφήγηση που έχει στο φόντο
της τα μεγάλα γεγονότα του 17ου αιώνα.
Οι μυθιστορηματικοί ήρωες κινούνται
σ' ένα πραγματικό περιβάλλον, συναντούν
τους πρωταγωνιστές της ιστορίας, βιώνουν
την καθημερινότητα των εγκλείστων και
αναζητούν διεξόδους σ' ένα περιβάλλον
που δεν αφήνει περιθώρια για αποδράσεις
από την ανθρώπινη μοίρα. Μέσα σ' αυτό το
φαιό σκηνικό γεννιούνται παιδιά,
μεγαλώνουν, φτάνουν στα 20 και τα 25 τους
χρόνια χωρίς να έχουν ξεπορτίσει από
τα τείχη της πόλης. Είναι οι γενιές που
μεγαλώνουν χωρίς παραστάσεις κι
εμπειρίες, οι μελλοντικοί πρόσφυγες
που δεν έχουν δει ποτέ ένα ποτάμι να
κυλά, δεν έχουν περπατήσει ποτέ σε
βουνίσια μονοπάτια, κι όταν ανασκαλεύουν
την παιδική τους μνήμη δεν έχουν τίποτ'
άλλο να θυμηθούν παρά μόνο καμπάνες που
σημαίνουν συναγερμό, σπίτια που
γκρεμίζονται, μπομπάρδες που πέφτουν.
Πρόσφυγες
από τις κατακτημένες περιοχές συνωστίζονται
στην πολιορκημένη πόλη. Καθένας απ'
αυτούς κουβαλά την ιστορία του, που
είναι ταυτόχρονα και η ιστορία του τόπου
του, καθένας απ' αυτούς γυρεύει αφορμή
να ξεσκαλίσει τη μνήμη, ν' αφηγηθεί την
περιπέτειά του, να συναντήσει τα βιώματα
των άλλων. Στο βάθος του σκηνικού που
υφαίνει ο συγγραφέας βρίσκεται πάντα
το συναίσθημα. Οι ήρωες διαχειρίζονται
τον φόβο του πολέμου, τον φόβο της
προσφυγιάς κι ένας από τους πρωταγωνιστές
της μυθιστορηματικής πλοκής, ένας
χρυσοχός, σημειώνει:
"Χρόνια
τώρα προσπαθώ να σπάσω το κλουβί. Δεν
ξέρω το μέγεθός του, δεν ξέρω το σχήμα
του, δεν ξέρω με τι το φτιάξανε. Με σίδερα;
Με πέτρες; Με ξύλα; Ή, μήπως, με λέξεις,
με φόβο και νόμους; Τα σίδερα λυγίζουν,
οι πέτρες σπάνε. Τις πιο γερές φυλακές
δεν τις χτίζουν με φθαρτά υλικά· με το
φόβο τις χτίζουν...".
Άλλοι
ήρωες θα τονίσουν πολλές φορές πως όλες
οι πολιορκίες μοιάζουν. Είναι φανερό
πως ο συγγραφέας παραλληλίζει τις
εποχές, παραλληλίζει τις πολιορκίες
και βρίσκει την ευκαιρία να υπενθυμίσει
στον σύγχρονο άνθρωπο πως οδηγούμαστε
πάλι σε μεγάλες πολιορκίες κι ας μη
γίνονται με κανόνια. Ίσως αυτές οι
πολιορκίες, οι πολιορκίες του φόβου και
της στέρησης, να είναι οι πιο οδυνηρές.
Και οι πιο επικίνδυνες...
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016
Κυκλοφόρησε το τεύχος 136 του περιοδικού "Σύναξη" με κεντρικό θέμα: "Αγνοημένοι χριστιανοί"
Σύναξη, τεύχος 136, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2015
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ...3
ΖΑΝ-ΦΡΑΝΣΟΥΑ ΚΟΛΟΣΙΜΟ
«Οἱ Χριστιανοὶ τῆς Ἀνατολῆς μᾶς ὑποχρεώνουν νὰ ἀλλάξουμε τὸ βλέμμα μας» ...4
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΑΜΑΤΟΠΟΥΛΟΣ
Γιὰ τὸ αἴνιγμα τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καὶ τὴ θέση τῆς Τουρκίας ...16
ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΟΥΜΠΟΥΛΑΚΗΣ
Χριστιανικὴ μαρτυρία στὴ Γάζα ...25
ΛΑΜΠΡΟΣ ΨΩΜΑΣ
Οἱ Χριστιανοὶ καὶ τὸ μέλλον τους σὲ μιὰ δυνητικὰ ἰσλαμιστικὴ Συρία ...33
ΑΡΑΜ Α΄, Πατριάρχης τῶν Ἀρμενίων τῆς Κιλικίας
Προκλήσεις γιὰ τὶς Ἐκκλησίες στὴ Μέση Ἀνατολή ...47
ΡΟΝΙ ΜΠΟΥ ΣΑΜΠΑ
Οἱ χριστιανοὶ τῆς Μέσης Ἀνατολῆς ὡς γέφυρα μὲ τὸ Ἰσλάμ ...51
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Οἱ μεταρρυθμιστὲς τῆς κοπτικῆς θεολογίας τοῦ 20οῦ αἰώνα ...58
ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΘΗΣ
Συνέδριο Ὀρθόδοξης πνευματικότητας ...64
ΘΑΝΑΣΗΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ
Ὁ «Νόμος τῶν ἀθώων» ...65
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΡ. ΥΦΑΝΤΗΣ
Πίστη, ποίηση, κοινωνικὴ στράτευση ...80
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΓΓΕΛΗΣ
Μιὰ συνάντηση μὲ τὸν Ἐρνέστο Καρντενὰλ στὴ Νικαράγουα ...87
Διάλογος μὲ τοὺς ἀναγνῶστες ...92
Τὸ Βιβλίο ...94
Οἱ συνεργάτες τοῦ 136ου τεύχους ...107
Ανθολόγιον 201: Αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης (περί προσευχής)
Η προσευχή είναι το ξεπέρασμα του χρόνου και η είσοδος στο άχρονο, στην τελειότητα και στην φαεινότητα του Θεού.
Αρχιμ. Αιμιλιανού Σιμωνοπετρίτου, Περί Αγάπης – Ερμηνεία στον Άγιο Μάξιμο, εκδόσεις Ίνδικτος, Αθήνα 2015, σελ.26
Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2016
Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος (1913-2016)
Πηγή: frear.gr
Απεβίωσε σήμερα ο Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος, ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες διανοούμενους, ο οποίος αύριο θα συμπλήρωνε τα 104 χρόνια ζωής.
Ο Κωνσταντίνος Ι. Δεσποτόπουλος γεννήθηκε στις 8 Φεβρουαρίου 1913 και ήταν πανεπιστημιακός και ακαδημαϊκός, ο γηραιότερος εν ζωή πρώην υπουργός στην Ελλάδα από την εποχή της Μεταπολίτευσης.
Γεννήθηκε στη Σμύρνη και μετά την Μικρασιατική Καταστροφή εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στην Αθήνα. Σπούδασε νομικά στο πανεπιστήμιο Αθηνών (μαθητής του Κωνσταντίνου Τσάτσου) και έγινε διδάκτορας αυτού. Εξελέγη καθηγητής φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ έχει διδάξει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στο πανεπιστήμιο Νανσύ στη Γαλλία. Σε νεαρή ηλικία συνδέθηκε με στενή φιλία με τους Παναγιώτη Κανελλόπουλο, Κωνσταντίνο Τσάτσο και Γεώργιο Καρτάλη.
Περισσότερα εδώ
Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2016
Παρουσίαση της νέας έκδοσης του βιβλίου του Χρ. Γιανναρά "Πείνα και δίψα" τη Δευτέρα 8/2/2016 στον ΙΑΝΟ
Παρουσίαση βιβλίου:
Χρ. Γιανναράς, Πείνα και Δίψα
Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου, στις 20:30 στον ΙΑΝΟ (Σταδίου 24, Αθήνα)
Οι εκδόσεις ΙΑΝΟS παρουσιάζουν σε καινούργια έκδοση το βιβλίο του Χρήστου Γιανναρά, Πείνα και Δίψα. Μια «σημερινή ανάγνωση» του βιβλίου θα καταθέσουν οι: Άντζελα Κακάβα, Κατερίνα Χατζηγεωργίου, Ηλιάννα Κλειάσου, Ιουλία Κοντοπούλου, Χριστίνα Καραμίνη.
Την εκδήλωση θα «ντύσει» μουσικά ο συνθέτης Βαγγέλης Μπόντας.
Ο συγγραφέας θα υπογράψει αντίτυπα του βιβλίου του και θα συνομιλήσει με το κοινό.
Η εκδήλωση θα προβάλλεται ζωντανά στο:
Γιώργος Κοντογιώργης, Η χρηματοδότηση της πολιτικής υπό το πρίσμα της κομματοκρατίας
Το ζήτημα της χρηματοδότησης των κομμάτων αποτελεί μια κραυγαλέα ομολογία του γεγονότος ότι το πολιτικό προσωπικό εφαρμόζει έναντι της κοινωνίας με ευλάβεια το δόγμα των λυμεώνων της ρωμαιοκρατίας: «Ομονοείτε, υμάς (και τους συγκατανευσιφάγους) πλουτίζετε, των άλλων πάντων καταφρονείτε». Στο παρελθόν της κρίσης αμνήστευσαν εαυτούς και τους τραπεζίτες για τα «δάνεια» που έλαβαν και συνεχίζουν να αυτοαποφασίζουν για την χρηματοδότησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, χωρίς αιδώ προς τα θύματά τους και χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.
Το χειρότερο όμως είναι ότι δεν αισχύνονται να τους εξαναγκάζει η τρόικα να κάνουν το αυτονόητο: να πάψουν να συμπεριφέρονται ως ιδιοκτήτες και λυμεώνες του κράτους (η αποκομματικοποίηση, η αυτοαμνήστευσή τους κλπ). Η Συριζαία κυβέρνηση μας πληροφορεί ότι, κατ’εντολήν της τρόικας, θα φέρει νόμο για την χρηματοδότηση των κομμάτων. Εάν όμως αληθεύει το δημοσίευμα, η νέα ρύθμιση δεν ξεφεύγει στο παραμικρό από την μέχρι τούδε, που αναπαράγει το καθεστώς της διαπλοκής και της διαφθοράς, στο οποία είναι βουτηγμένο, με πρωτοφανή ομοφωνία, το σύνολο του κομματικού συστήματος.
Τι προβλέπει, σύμφωνα με το δημοσίευμα η ρύθμιση:
1) Ουδέν για την κρατική χρηματοδότηση, που επομένως, αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των κομμάτων να αποφασίζουν πόσο βαθιά στην τσέπη της κοινωνίας θα βάλουν το χέρι τους.
2) Θα δέχονται, λέει, χρηματοδότηση από ιδιώτες όχι από εταιρίες!... Θα μπορεί δηλαδή ο ιδιοκτήτης εταιρίας ή ένας αχυράνθρωπος της να δωρίζει χρήματα στο κόμμα, άνευ άλλου!... Προσποιούνται ότι αγνοούν πως ο ιδιώτης που χαρίζει χρήματα σε κόμμα ή σε πολιτικό, μεταβάλλεται πράγματι σε εντολέα του…
3) Ο ιδιώτης αυτός, λαμβάνεται πρόνοια ώστε να μην δημοσιοποιείται το όνομά του. Η ανωνυμία, γράφει το δημοσίευμα, επιβάλλεται για λόγους προστασίας των προσωπικών του δεδομένων. Εάν προσέξουμε, και από το παρελθόν της κομματοκρατίας, οι «Αρχές» έχουν ως σκοπό όχι την προστασία της ιδιωτικής/προσωπικής ζωής των πολιτών, αλλά τους ιδιώτες από τις δημόσιες αδικοπραγίες στις οποίες εμπλέκονται. Επομένως, η ανωνυμία στη χρηματοδότηση των κομμάτων/πολιτικών αποβλέπει στην απόκρυψη των υπόγειων διαδρομών τους, η οποία αντίκειται στο δημόσιο σκοπό τους. Διότι τον καταδολιεύει.
4) Προβλέπεται Επιτροπή ελέγχου της χρηματοδότησης των κομμάτων/πολιτικών. Πέραν του ότι το νομοσχέδιο δεν πρωτοτυπεί στο θέμα αυτό, πληροφορούμαστε ότι θα απαρτίζεται από έναν κύκλο διορισμένων από τα κόμματα «προσωπικοτήτων», αλλά και από εκπροσώπους των κομμάτων!.. Είναι τόσο «ευαίσθητο» το όλο ζήτημα προφανώς που δεν εμπιστεύονται ακόμη και τις «οικείες» προς αυτούς «προσωπικότητες» του κράτους.
5) Μας πληροφορεί επίσης ότι εάν μια τράπεζα αποφασίσει τη διαγραφή του χρέους ενός κόμματος (sic) οφείλει να ενημερώσει τον Πρόεδρο της Επιτροπής. Ουδεμία όμως πρόνοια δεν εμπεριέχεται για τις ευθύνες των ιθυνόντων των κομμάτων για τη διαχείριση των οικονομικών τους.
Δεν θα πω ότι χαίρομαι που επιβεβαιώνομαι στην επισήμανση ότι το ελληνικό αδιέξοδο οφείλεται στην εμμονή της κομματοκρατίας να παραμένει αδιόρθωτη, να λυμαίνεται το κράτος και να αρνείται να σκεφθεί εθνικά, έστω την τελευταία στιγμή της καταστροφής. Το τραγικό είναι ότι σύσσωμη η πολιτική τάξη, με προέχουσα στη φάση αυτή την Αριστερά, δεν αισχύνεται για τον διεθνή διασυρμό της, για την απαξίωσή της και για τον εξευτελισμό της στα μάτια μιας ολόκληρης κοινωνίας. Είναι τόσο πολύ εμποτισμένη από το ιδιώνυμο της δυναστικής αλλοτρίωσης και της εξουσίας που είναι ικανή να φτάσει έως τις εσχατιές της ασχήμιας και της αδιαντροπιάς.
Διαφορετικά, θα είχε προλάβει την τρόικα, θα είχε, εν προκειμένω, θεσμοθετήσει η ίδια την απαγόρευση της εξαγοράς της από σκοτεινά κέντρα διαπλοκής και την απολογιστική, επί αποδείξει, επιχορήγησή της από το κράτος για συγκεκριμένες, περιοριστικά διατυπωμένες πολιτικές λειτουργίες ή δράσεις. Δράσεις, που δεν θα έχουν να κάνουν με την πελατειακή καταδολίευση της κοινωνίας, την ιδιοποίηση του δημοσίου πλούτου και τον ευδαίμονα και αλαζονικό τους βίο. Και επίσης με θεσμούς ελέγχου που δεν θα αναπαράγουν τον εαυτό της.