tag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post3473112136599131907..comments2024-01-14T20:37:30.305+02:00Comments on ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ: Σταύρος Γιαγκάζογλου, Σχόλια και παρατηρήσεις στο Δελτίο Τύπου του ΣτΕ: Αποφάσεις ΣτΕ- Ολομέλεια 1749-1752/2019, Προγράμματα Σπουδών του Μαθήματος Θρησκευτικών Δημοτικού - Γυμνασίου και ΛυκείουΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟhttp://www.blogger.com/profile/07693762153107376221noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post-27030246167360225472019-09-21T16:04:52.556+03:002019-09-21T16:04:52.556+03:00Αγαπητέ Νίκο, σας ευχαριστούμε για το σχόλιο σας! ...Αγαπητέ Νίκο, σας ευχαριστούμε για το σχόλιο σας! Το κείμενο το οποίο επικαλείστε για τη Β' Λυκείου είναι από το παλιό βιβλίο Θρησκευτικών (εννοώ το "Χριστιανισμός και Θρησκεύματα" της Β' Λυκείου, Δ.Ε.34, σελ. 276) και έχει ενσωματωθεί στο Φάκελο, στη σελ. 29. Νομίζω ότι αδικείτε όσους διδάσκουν στο Λύκειο (μεταξύ των οποίων είμαι και εγώ) το συγκεκριμένο αντικείμενο με τη σαφώς στρεψόδικη αναφορά σας. Τι ακριβώς θέλετε να πείτε; Ότι υπάρχει περίπτωση μάχιμος θεολόγος που διδάσκει στο Λύκειο να εξισώνει γιόγκα και ορθόδοξη πνευματικότητα; Μή γένοιτο! Και η σκέψη μόνο προκαλεί θυμηδία! Περιττό να πω, ότι η αιτίαση σας αυτή προσβάλλει ολόκληρο τον κλάδο των διδασκόντων στα Λύκεια της χώρας μας! Ας αφήσουμε τους θεολόγους να κάνουν τη δουλειά τους! Ξέρουν πάρα πολύ καλά ποια είναι η αποστολή τους, δεν χρειάζονται υποδείξεις!ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟhttps://www.blogger.com/profile/07693762153107376221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post-59274843263546070232019-09-21T10:25:09.273+03:002019-09-21T10:25:09.273+03:00Ο κ. Γιαγκάζογλου παρερμηνεύει την απόφαση του ΣτΕ...Ο κ. Γιαγκάζογλου παρερμηνεύει την απόφαση του ΣτΕ, κατά τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΙΝΑΛ, συντασσόμενος πλήρως με τα επιχειρήματα της Ένωσης Αθέων και της αριστεράς: το ΣτΕ δεν είπε η ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης να γίνεται "ερήμην των άλλων χριστιανικών παραδόσεων και των άλλων θρησκειών". Αλλά εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα: 1) εάν είναι δυνατό στην ηλικία του Δημοτικού να γίνονται μαθήματα για το βουδισμό και τον ινδουισμό, τη στιγμή που το παιδί δεν έχει ακόμα αντιληφθεί τι εστί ορθοδοξία και 2) εάν, όταν γίνεται λόγος για άλλα δόγματα και θρησκείες (πράγμα οπωσδήποτε χρήσιμο στη σύγχρονη πραγματικότητα) αυτό γίνεται με βάση ακριβώς την ανάπτυξη της ορθόδοξης συνείδησης, που επιτάσσει να καθίσταται σαφές ότι τα άλλα δόγματα και θρησκείες αποτελούν αίρεση και όχι με βάση μια "πλουραλιστική" θεώρηση της θρησκείας.<br /><br />Αυτό είναι και το πρόβλημα των βιβλίων των θρησκευτικών: πουθενά δεν θα βρει κανείς γραμμένο ότι ο μουσουλμανισμός, ο βουδισμός, ο ινδουισμός, είναι ασύμβατα με την ορθόδοξη πίστη. Αντίθετα διδάσκονται τα παιδιά ότι, όπως ο μοναχός λέει το "Κύριε ελέησον", έτσι ο ινδουιστής θα κάνει γιόγκα και αναφέρεται (στο βιβλίο π.χ. της Β΄ Λυκείου) ότι η ησυχαστική παράδοση και η γιόγκα "και οι δύο επιζητούν την ένωση με το θείο, μπορούν να χαρακτηριστούν ως μορφές μυστικισμού. Υπάρχουν όμως και διαφορές...", περνώντας έτσι το μήνυμα ότι ο ορθόδοξος χριστιανός μπορεί να διαλέξει είτε το ένα είτε το άλλο (αφού και τα δύο εξισώνονται απαράδεκτα ως "μυστικισμός"!) και ότι και η γιόγκα είναι μια χαρά, προκειμένου να επιδιώξει κανείς την "ένωση με το θείο"! Μη αναφέροντας δηλ. καθόλου την επίσημη θέση της εκκλησίας, δηλ. της Συνοδικής Επιτροπής επί των αιρέσεων, η οποία καταδικάζει απερίφραστα αυτού του είδους τις ανατολικές τεχνικές ως ξένες με την ορθόδοξη πίστη και επικίνδυνες. Απλώς τις παρουσιάζει ως "διαφορετικές"... Αυτά είναι τραγικά πράγματα και χαρακτηρίζουν όλο το πρόγραμμα. Ο υπερβάλλων ζήλος των εκσυγχρονιστών θεολόγων να φανούν ελκυστικοί στον κόσμο και κυρίως τους αθέους και την αριστερά, οδήγησε στην απόφαση αυτή. Ευτυχώς που το ΣτΕ αντιλαμβάνεται το απλό πράγμα που δεν αντιλαμβάνονται οι του ΑΠΣ των θρησκευτικών, ότι όπως κάποιος στο μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται κυρίως την ιστορία της χώρας του και δευτερευόντως τις άλλες, έτσι θα διδάσκεται κυρίως τη θρησκεία της χώρας του και δευτερευόντως άλλες. Αν με το πνεύμα του κ. Γιαγκάζογλου ερμηνευθούν και άλλα μαθήματα, θα πρέπει π.χ. στο μάθημα της Ιστορίας να αναφέρεται ισότιμα και η άποψη των Τούρκων για την κατεχόμενη Κύπρο...<br /><br />ΥΓ Το δε αναφερόμενο ότι "Ουδέποτε ίσχυε ότι το ΜτΘ απευθυνόταν αποκλειστικά και μόνο στους ορθόδοξους χριστιανούς" αποτελεί μέγιστο νομικό αλλά και λογικό φάουλ, αφού αν το μάθημα δεν ήταν για ορθοδόξους, τότε δεν θα υπήρχε και δικαίωμα απαλλαγής, το οποίο όμως υπάρχει εδώ και δεκαετίες! Ο κ. Γιαγκάζογλου θα πρέπει να ξανακοιτάξει τους σκοπούς της εκπαίδευσης σύμφωνα με το Ν. 1566/1985, που είναι "να διακατέχονται οι μαθητές από πίστη προς την πατρίδα και τα γνήσια στοιχεία της ορθόδοξης χριστιανικής παράδοσης", ενώ παράλληλα συμπληρώνει και ότι "Η ελευθερία της θρησκευτικής τους συνείδησης είναι απαραβίαστη". Το πρώτο επιτυγχάνεται με ορθόδοξο μάθημα θρησκευτικών και το δεύτερο με το δικαίωμα απαλλαγής, τόσο απλά!Νίκοςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post-42604750331021358732019-09-21T08:00:06.566+03:002019-09-21T08:00:06.566+03:00Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ (20/9/2019)
"20-09-19...Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ (20/9/2019)<br /><br />"20-09-19 Σχετικά με τις σημερινές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας<br /><br />Το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων θα μελετήσει τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας προκειμένου ακολούθως να επανεξετάσει εξ’ αρχής το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, προβαίνοντας στις ενδεδειγμένες ενέργειες για την αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών του μαθήματος των Θρησκευτικών και για την τροποποίηση της δήλωσης απαλλαγής από αυτό.<br /><br />Γνώμονας μας να διασφαλιστεί η συμβατότητα των σχετικών ρυθμίσεων με τις συνταγματικές επιταγές".<br /><br />https://www.minedu.gov.gr/news/42976-20-09-19-sxetika-me-tis-simerines-apofaseis-tou-symvouliou-tis-epikrateias<br />ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟhttps://www.blogger.com/profile/07693762153107376221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post-44875721915120530172019-09-21T07:47:49.929+03:002019-09-21T07:47:49.929+03:00Ψύχραιμο και εμπεριστατωμένο το σχόλιο του κ. Γιαγ...Ψύχραιμο και εμπεριστατωμένο το σχόλιο του κ. Γιαγκάζογλου στις αποφάσεις του ΣτΕ για το μάθημα των Θρησκευτικών. Είναι σαφές ότι το μάθημα εισέρχεται σε ζοφερή περίοδο. Η απόφαση του ΣτΕ περί ομολογιακού μαθήματος σε συνδυασμό με τη μη αναγραφή του θρησκεύματος στα απολυτήρια ανοίγει το δρόμο για παράτυπες και απροϋπόθετες απαλλαγές ακόμα και μαθητών "Χ.Ο." με ό,τι αυτό συνεπάγεται και καθιστά το μάθημα οιονεί "επιλεγόμενο". Παράλληλα τι σημαίνει το "ισότιμο μάθημα"; Θα έχουμε είσοδο στο σχολείο εκπροσώπων "θρησκευτικών κοινοτήτων" και αντίστοιχο "μάθημα" ανά "κοινότητα"; Θα μπαίνει ο κάθε "ταλιμπάν" στα σχολεία και θα λέει τα δικά του; Δυστυχώς οι εμμονές και ο μαξιμαλισμός ορισμένων οδήγησαν σε αυτό το αποτέλεσμα. ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟhttps://www.blogger.com/profile/07693762153107376221noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7635810137187385878.post-39564194343645103912019-09-21T03:35:50.831+03:002019-09-21T03:35:50.831+03:00Η φράση σας περί "παράξενης ορθοδοξιστικής μο...Η φράση σας περί "παράξενης ορθοδοξιστικής μονοδοξίας του ιουλιανού πνεύματος από την ανάποδη όμως προοπτική..." τα λέει όλα. Σας ευχαριστούμε.Ανδρέας Μακρίδηςhttps://www.blogger.com/profile/16757532125948902288noreply@blogger.com