Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Δ. Ουλής, Οι θιασώτες της καύσης στην πυρά

Να τα αφήσετε αυτά τα κομμουνιστικά. ΄Η μάλλον τα φασιστικά. ΄Η μάλλον, και τα δύο. Και να αναγνωρίσετε στην Εκκλησία το δικαίωμα να επικαλείται τα ίδια ανθρώπινα δικαιώματα που επικαλείσθε κι εσείς, όταν αισθάνεσθε ότι θίγεται το κύρος και η αξιοπρέπειά σας. Είναι ή δεν είναι δικαίωμα του καθενός να επιλέγει τον τρόπο διαχείρισης του θανάτου του; Ε, λοιπόν, είναι επίσης δικαίωμα της Εκκλησίας να επιλέγει αν θα τελέσει Εξόδιο Ακολουθία σε εκείνον που αρνείται τη διδασκαλία της ή την ακολουθεί επιλεκτικά. Ντόμπρα πράγματα. Όχι δύο μέτρα και δυο σταθμά.

Και τι να πω για το παιδαριώδες επιχείρημα της ιδιοτέλειας; Ιδιοτελής η Εκκλησία μας βρε θεομπαίχτες; Η Εκκλησία, που έγινε Κιβωτός του Έθνους και της γλώσσας μας κατά την περίοδο της Τουρκοκρατίας; Η Εκκλησία μας, που στήριξε και εξακολουθεί να στηρίζει όσο κανείς άλλος το Ελληνικό Έθνος με το φιλανθρωπικό, ιεραποστολικό και ποιμαντικό της έργο; Φταίει η Εκκλησία για τον υπερκορεσμό και τα υψηλά δημοτικά τέλη των δημοτικών κοιμητηρίων; Φταίει η Εκκλησία για την κερδοσκοπία που σημειώνεται (σε μεμονωμένες περιπτώσεις) επί των οστεοφυλακίων και κατά την εκταφή των νεκρών; Ωραίοι είστε κι εσείς. Για το δικαίωμα στον καταναλωτισμό και για την αύξηση των μισθών, ξέρετε να κάνετε πορείες και εξεγέρσεις. Για να διεκδικήσετε αξιοπρεπείς συνθήκες ταφής στα δημοτικά κοιμητήρια, λουφάζετε στον καναπέ σας.

Αλλά και τι να πω επίσης για το κατάπτυστο επιχείρημα ότι η καύση τιμά δήθεν το σώμα του νεκρού; Μόνο οι αδαείς (και οι εγκάθετοι) επιμένουν να παραθεωρούν το γεγονός ότι ο αφανισμός του σώματος σε κλίβανο παραπέμπει μάλλον σε αποτρόπαιες μεθόδους μαζικής εξόντωσης σε ναζιστικά στρατόπεδα συγκεντρώσεως, η δε σύνθλιψη των οστών του από ειδικό μίξερ, προωθεί περαιτέρω την εκδοχή του ανθρώπινου σώματος ως απορρίμματος. Αν η Εκκλησία προκρίνει την ταφή έναντι της καύσης, είναι διότι, σε αντίθεση με τους «φιλελεύθερους» θιασώτες της τελευταίας, αντιμετωπίζει το σώμα όχι ως σκουπίδι, αλλά ως ένα λουλούδι που θάπτεται στη γη με την ελπίδα ότι θα ανθίσει ξανά στη Βασιλεία των Ουρανών.


Θάπτονται βέβαια και τα σκουπίδια, σε χώρους υγειονομικής ταφής (ΧΥΤΑ). Και πάνω στο διακύβευμα της υγειονομικής αυτής ταφής είναι αλήθεια ότι έχει στηθεί μια τεράστια μπίζνα. Αλλά εν προκειμένω δεν πρόκειται καθόλου περί αυτού. Και θα ήθελα κατηγορηματικά μέσα από την παρούσα στήλη να δηλώσω ότι οποιαδήποτε προσπάθεια παραλληλισμού της υγειονομικής ταφής των σκουπιδιών με την ταφή των νεκρών είναι χυδαία, αυθαίρετη, παραπλανητική και προκύπτει ως απότοκος άγνοιας όχι μόνο της Εκκλησιαστικής Ταφικής Παραδόσεως, αλλά και της Ελληνορθόδοξης Πατερικής Θεολογικής Παραδόσεως. Καταλάβετέ το, επιτέλους. Το ανθρώπινο σώμα θάπτεται μεν, αλλά όχι ως σκουπίδι. Θάπτεται επ’ ελπίδι αναστάσεως.




2 σχόλια:

Ενδότοπος είπε...

Εξαιρετικό άρθρο! Μπράβο στον Δημήτρη Ουλή!
"Ψυχή, μη λησμονεί την έπαρση. / Το άσπονδο που τρέφει, / σαν έρωτας σκληρότατος υπάρχει / και εισχωρείς ως το μεδούλι του σκελετού, / που συγκρατεί του σώματος την ύψωση". Ζωή Καρέλλη· [και εδώ: https://endotopos.blogspot.com/2020/02/blog-post_95.html]

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ είπε...

Θανάση μου,σε ευχαριστώ θερμά για το σχόλιο και την παρουσία σου. Πράγματι καίριες οι επισημάνσεις του Δημήτρη Ουλή και με αρκετές δόσεις χιούμορ.

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ

1. Οι ενυπόγραφες αναρτήσεις (άρθρα, ομιλίες, κριτικές βιβλίων, επιφυλλίδες, δοκίμια, μελετήματα κλπ) που φιλοξενούνται ή αναδημοσιεύονται στο ιστολόγιο «ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ» εκφράζουν κατά κύριο λόγο τους συγγραφείς τους και όχι απαραίτητα το ιστολόγιο «ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ».

2. Τα σχόλια των αναγνωστών του ιστολογίου «ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ» εκφράζουν τους ίδιους προσωπικά και όχι το ιστολόγιο «ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΤΟΜΟ». Σχόλια άσχετα με το περιεχόμενο των αναρτήσεων δεν θα δημοσιεύονται.

3. Υπάρχουν στο ιστολόγιο μας πολλές προτάσεις (σύνδεσμοι, links) προς άλλους δικτυακούς τόπους. Το ιστολόγιο μας δε φέρει καμία ευθύνη για το περιεχόμενο των αναρτήσεων ή των σχολίων που γίνονται εκεί.

Αρχείο

Φίλοι κι αδελφοί

Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)

Παναγία Οδηγήτρια του Balamand (Λίβανος)

ΣΥΝ-ΙΣΤΟΛΟΓΕΙΝ

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Ένα ιστολόγιο αφιερωμένο στους 57 αη-Γιώργηδες της Ορθόδοξης Εκκλησίας

ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΑΧΑΡΝΩΝ

Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται...

Τοῦτο σᾶς λέγω πάλιν καὶ σᾶς παραγγέλλω: κἂν ὁ οὐρανὸς νὰ κατέβη κάτω κἂν ἡ γῆ νὰ ἀνέβη ἀπάνω κἂν ὅλος ὁ κόσμος νὰ χαλάση καθὼς μέλλει νὰ χαλάση σήμερον αὔριον, νὰ μὴ σᾶς μέλη τί ἔχει νὰ κάμη ὁ Θεός. Τὸ κορμὶ ἂς σᾶς τὸ καύσουν, ἂς σᾶς τὸ τηγανίσουν, τὰ πράγματά σας ἂς σᾶς τὰ πάρουν, μὴ σᾶς μέλη, δῶστε τα, δὲν εἶναι ἐδικά σας. Ψυχὴ καὶ Χριστὸς σᾶς χρειάζεται. Ἐτοῦτα τὰ δύο ὅλος κόσμος νὰ πέση, δὲν ἠμπορεῖ νὰ σᾶς τὰ πάρη, ἔξω ἂν τύχη καὶ τὰ δώσετε μὲ τὸ θέλημά σας. Αὐτὰ τὰ δύο νὰ τὰ φυλάγετε νὰ μὴν τύχη καὶ τὰ χάσετε.

Ἅγιος Κοσμᾶς Αἰτωλός, Διδαχὴ Γ' (ἀπὸ τὸ βιβλίο τοῦ Ἰωάννη Β. Μενούνου, Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ Διδαχὲς καὶ Βιογραφία, ἐκδόσεις Ἀκρίτας, ζ' ἔκδοση, Ἀθήνα 2004, σελ.154)

Επισκέπτες από 17/9/2009

Free counters!

ΠΕΡΙ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Περί θεολογίας

Περί θεολόγων και Θρησκευτικών

ΘΕΣΕΙΣ, ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ

ΘΕΣΕΙΣ, ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ
ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΝΕΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ Θ. Ι. ΡΗΓΙΝΙΩΤΗ «ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟ ΑΘΕΟ»

Κ. ΤΣΑΤΣΟΣ, ΠΕΡΙ "ΕΙΔΙΚΩΝ"

Τοῦτο εἶναι τὸ δρᾶμα τῆς ἐποχῆς μας: ὅτι ἡ πρόοδος της δὲν βρίσκεται στὰ χέρια τῶν πνευματικῶν ἀνθρώπων, ἀλλὰ τῶν εἰδικῶν, ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ εἶναι πνευματικοὶ ἄνθρωποι.

Κωνσταντίνος Τσάτσος, Ἀφορισμοὶ καὶ διαλογισμοί, τέταρτη σειρά, εκδ. Βιβλ. τῆς Ἑστίας, Ἀθήνα 1972, σελ. 92.

台灣基督東正教會 The Orthodox Church in Taiwan

ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ

ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Μετεωρίτικη Βιβλιοθήκη

ΘΕΟΛΟΓΟΙ ΚΡΗΤΗΣ

ΕΛΛΟΠΟΣ

Αξίζει να διαβάσετε

9 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΦΑΣΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΥ

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ